Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

1, 2, 3 на всяко интервю за работа

Снимка: Shutterstock

„Какво може да направите по време на интервю за работа, за да увеличите максимално шансовете си да получите желаната позиция?“ Този въпрос е бил зададен на потребителите на платформата за допитвания Quora - място в интернет, където хора споделят опита си и вдъхновяват другите да се учат и по-добре да разбират света.

От Inc.com цитират отговора на Теса Уайт, основател и главен изпълнителен директор на SHE Team:

Аз съветвам хората да следват проста формула – 1, 2, 3. Преди интервюто за работа трябва да се подготвите да дадете пример за една ваша слабост, два любопитни факта за вас самия и три примера за ваши силни страни. Всеки пример трябва да е придружен с кратка лична история, която да илюстрира тези факти. Когато се подготвите по тези три теми, ще забележите, че можете да ги вмъкнете в отговорите на почти всички най-често срещани въпроси от интервютата за работа – „Кое е най-важното ви качество?“, „Кои е периода от вашата кариера, с който се гордеете най-много“, „В какво сте най-силни според вашия шеф?“, „Какво може да предложите на нашата компания и защо мислите, че трябва да изберем точно вас?“ На всеки един от тези въпроси може да бъде отговорено с даване на пример на една от силните ви страни.

Следващият съвет, който бих ви дала, за да направите така, че интервюто ви да мине като по ноти, е да опитате да разберете, че на всеки въпрос има добри, по-добри и най-добри отговори.

Добрият отговор e краткият и лаконичен отговор, който показва, че все пак сте се подготвили за интервюто, вместо да седите стъписани и да се чудите какво да кажете. Ето и пример: Какво е най-важното ви качество? – Работя добре с клиенти.

По-добрият опира до създаването на лична връзка между вас и конкретната ситуация, която давате за пример. Той кара интервюиращия да ви повярва.

„Работя добре с клиенти. Пример за това е една ситуация, в която получи обаждане от клиент, който ми каза, че е разговарял 3 служители на компанията, като всеки един от тях я е прехвърлил на следващия, докато не е стигнала до мен. Аз я изслушах, приех нейното оплакване и в крайна сметка реших проблема й. Тя ми благодари за вниманието и положените усилия и изпрати хвалебствено писмо до мениджъра ми“, - това е „по-добърият отговор“.

Най-добрият отговор представлява надграждане върху предходният, като историята завършва с описание на начина, по който може да използвате това си умение в новата си работа.

 Използвайте гореспоменатата история и добавете: „Това, което може да очаквате от мен, е да работя здраво за намирането на решения на проблемите, които тормозят нашите клиенти, и да не прехвърлям отговорността върху другите. Аз съм отговорен човек, който изпълнява задълженията си и спазва сроковете“.

Истината е, че тези прости примери работят изключително добре при интервютата за работа и много често ви карат да изпъкнете. Мениджърът, отговарящ за назначаването на нови служители, най-вероятно няма да каже „Харесах онзи кандидат, който каза, че работи добре с клиентите“. Много по-вероятно е той да запомни кандидата, който „е поел отговорност и решил проблема на клиент на компанията, който 3-ма други служители са пренебрегнали“. Не пропускайте възможността да изградите човешка връзка с пример, който демонстрира вашата компетентност.
...................

Редактор: Георги Георгиев

още по темата
още от Техники за успех
13
Сряда
Ноември