Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Език мой, враг мой...

460

Снимка: Shutterstock

Всеки човек прекарва огромна част от ежедневието си в компанията на своите колеги. Това означава, че изграждането на приятелски взаимоотношения на работното място е изключително важно както за вашето щастие и удовлетворение от работата, така и за професионалния ви успех.

Когато обаче чувствате гняв, досада или някаква друга негативна емоция, най-добре е да я запазите за себе си. Защо ли? По простата причина, че негативизмът се отразява лошо на вашата репутация и кара другите да се дистанцират от вас.

Ето няколко фрази, които трябва да избягвате в офиса, ако искате да покажете висока емоционална интелигентност.

1. „Изморен съм“

Тази фраза действа като истинско приспивателно за всички в офиса. Избягвайте да говорите за това колко сте изтощени от работата и как нямате търпение да захвърлите всичко и да се приберете вкъщи. Независимо дали е девет сутринта и не сте се наспали, или пък сте имали дълъг работен ден, които искате най-накрая да свърши, тази фраза изпраща негативно послание на останалите, които в повечето случаи не са по-малко изморени от вас, и показва по-ниска ангажираност с работата.

2. „Ядосан съм“

Има много и най-различни причини да бъдете недоволни от нещо, което се случва на работното място, но това не означава, че трябва да изпускате нервите си пред останалите. Тази фраза ви поставя в ситуация, в която изглежда, че имате конфликт с някой от вашите колеги или с вашия шеф, а това никога не е добре за вашата кариера.  Хората с висока емоционална интелигентност изграждат не рушат мостове, а ги изграждат, и превръщат негативните емоции в позитивни.

3. „Писна ми от….“

Нормално да сте в лошо настроение и да не сте особено контактен с хората около вас, когато нещата не вървят по план. Това напрежение неусетно може да ви накара да изречете фраза от рода на „Писна ми от това място!“ или „Писна ми от недоволни клиенти!“. Разбираемо е човек да бъде по-раздразнителен, когато се намира в подобна ситуация. Когато обаче казвате, че ви е „писнало“ от нещо, вие изглеждате емоционално нестабилен. Дори когато нещата не вървят по начина, по който искате, опитайте да намерите по-позитивен начин да изразите чувствата си или просто не казвайте нищо.

4. „Притеснявам се за… / страх ме е от…“

Има множество ситуации и обстоятелства в офиса, които могат да ни накарат да се притесняваме за нещо. Може да се страхуваме, че няма да успеем да завършим дадена задача в срок или пък, че шефът ни няма да хареса презентацията, която трябва да представите. Това определено са ситуации, които могат да накарат човек да се притеснява. Ако обаче споделите тревогите си с вашите колеги, може да навредите на репутацията си. След това колегите ви ще започнат да гледат на вас не като на емоционално стабилния екипен играч, който искате да бъдете, а като по-несигурен и неуверен човек. Така че, пазете негативните си мисли за себе си и показвайте увереност в собствените си способности пред другите.

5. „Не ми пука“

Понякога ние чуваме тази фраза в офиса, когато нашите колеги са разтревожени  или изнервени от определено решение, но искат да покажат пред другите, че това няма да се отрази на тяхната работа - „Не ми пука, че не получих проекта“. Тази фраза е изпълнена с пасивна-агресивност и потиснат гняв, които показват емоционална незрялост. Вместо да проектира образът на човек, на който не му пука за случилото се, тя показва такъв, който кипи вътрешно кипи от ярост и нерви. Този факт не остава скрит за никой в офиса.

6. „Няма начин“

Ако използвате тази фраза, за да покажете, че не можете или не искате да направите нещо, като например - „Няма начин да  завърша тази презентация навреме“ или „Няма начин днес да остана в офиса след работното време“, вие показвате безотговорност и липса на ангажираност. Това показва емоционална дестинация и липса на съпричастност с колегите.

7. „Както и да е“

Това е една напълно нормална фраза, която обаче е придобила негативен смисъл заради честата й употреба в офиса и вкъщи. Тя крие в себе си агресивно послание, което гласи: „Каквото и да казвате и мислите, то няма значение за мен“. Например, мениджърът може да каже на своя екип: „Нека продължим редовните срещи, докато не разрешим този проблем“, което да бъде посрещнато от някои служител с едно „Както и да е!“. В този случай служителят казва по същество: „Прави каквото искаш.. така или иначе си взел решение, защо да ме е грижа?“

Всеки път, когато използвате тази фраза, вие показвате безсилие и токсично поведение. Най-добре е да изтриете фразата от речника си, освен в случаите, когато я използвате в традиционния граматически смисъл, като например в изречението „Какво и да реши клиентът, ние ще го изпълним“.

Тези седем фрази могат да ви поставят в ролята на аутсайдер, който не се вписва в екипа и не се чувства комфортно около хората и обстоятелствата, които го заобикалят. Няма никаква причина да не спрете да използвате тези негативни фрази и да приемете един по-позитивен подход към комуникацията с вашите колеги.

..............................

Джудит Хъмфри, автор на „Impromptu: Leading in the Moment“, за FastCompany.com

още по темата
още от Техники за успех
23
Сряда
Октомври