Спрете да правите тези 7 неща на работното място

Спрете да правите тези 7 неща на работното място

Спрете да правите тези 7 неща на работното място

Може би искате да постигнете бърз напредък в кариерата си и един ден да заемете позицията на вашия шеф. Може би искате да станете лидер, който да има лоялни последователи и да издигне компанията до нови висоти . Може би вашата лична мисия е просто да запазите работата си за поне още една година.   

За съжаление , някои неща, които правим на работното място, могат да попречат на нашето професионално развитие и растеж. Това са седем от най-често срещаните грешки, които могат да съсипят нашата кариера.

1. Не спазвате крайните срокове

Някои хора обичат напрежението, което идва от работата в последния момент, но това често води до неспазване на крайните срокове. Когато закъснението се превърне в навик, хората около вас започват да ви приемат като човек, на когото не може да се разчита.

 Независимо дали сте шеф или служител, това никога не се отразява положително на вашата кариера. Когато имате някакъв краен срок, изтеглете датата за завършване на тази задача още по-рано и я превърнете в приоритет. По този начин ще имате допълнително време за непредвидените ситуации, пред които може да се изправите.

2. Повишавате тон

Да, на всички ни се случва понякога да изгубим контрол над нашите емоции. Лошото в случая е, че  това обикновено изпраща посланието, че с нас се работи трудно. В една от компаниите, в които работех преди години, имах навика да крещя на определени колеги, когато те не се справяха с работата. Този подход не само че унищожи всичките ми шансове за кариерно развитие, но намали моята производителност и продуктивността на всички около мен.

Не бъдете като мен. Вместо това, разберете, че създаването на добри отношения с хората на работното място е също толкова важно, колкото и да имате уменията, знанията и талантите, които са нужни за вашата работа. Поемете дълбоко дъх, успокойте вашите емоции и инвестирайте енергията си в по-позитивни и продуктивни дейности.

3. Говорите, без да слушате

Комуникационните умения са от решаващо значение за успеха на всеки лидер, а слушането е важна част от тях. Опитайте да изградите активни умения за слушането и да се научите да гледате вашия събеседник в очите. Обърнете специално внимание на вашите комуникационни навици. Имате ли склонност да прекъсвате другите и да доминирате разговорите? Ако отговорът е „да“, положете усилия, за да го промените.

4. Разпространявате клюки

Клюките могат да окажат сериозно въздействие върху ежедневната работа, като създадат конфликти между колегите и унищожават екипния дух. Въпреки че на пръв поглед споделянето на слухове може да изглежда като добър начин да намерите обща тема на разговор с вашите колеги, рано или късно то води до загуба на доверието и създаване на токсична атмосфера на работа.

Все пак, как те могат да бъдат сигурни, че не хулите и тях зад гърба им? Освен това, всичко което казвате на вашите колеги може да бъде споделено и с други хора и в един момент да достигне мащаб, който не сте очаквали. Ако наистина искате да изразите това, което чувствате към вашите колеги, поговорете с ваш близък приятел, който няма нищо общо с вашата работа.  

5. Обличате се непрофесионално

Неподходящото работно облекло поставя всички в неудобно положение. Вашият работодател и бизнес партньори могат да бъдат принудени да не ви допуснат до важна среща, защото може да ги изложите пред важни клиенти.

Като компромисно решение, намерете начин да включите елементи от вашия стил в по-професионално облекло. Не забравяйте, че колкото и да сте привързани към определен стил на обличане, той не си заслужава, ако вреди на вашата кариера.

6. Държите се непрофесионално

Може да мислите, че се държите професионално през цялото време и да останете изненадани, когато разберете, че вашите колеги виждат нещата по по-различен начин. Закъсняването за работа, прехвърлянето на задачи на други хора и честото посещение на социалните мрежи, могат да ви спечелят лоша репутация.

Ако искате да запазите работата си и да постигнете напредък във вашата кариера, елиминирайте всичко, което може да бъде прието като непрофесионално.

7. Натоварвате се с прекалено много задачи

Естествено е да изпитвате нуждата да казвате „да“ на всичко, което шефът ви иска да направите. Все пак, искате да бъдете приемани за екипен играч и за човек, на когото може да се разчита. Искате да станете звезда в офиса. За съжаление, когато поемете даден ангажимент, от вас се очаква да го изпълните, а това понякога просто не е възможно, въпреки че в началото сте мислили, че ще се справите.

Бъдете честни със себе си и не опитвайте да "отхапете" повече, отколкото можете да преглътнете. Задайте разумен краен срок, като вземете предвид вече поетите ангажименти. Ако не можете да се справите със задачата, препоръчайте някой друг, който може да ви замести.

Да вървиш напред, често означава да работиш добре с другите. Ако обръщате внимание на начина, по който другите се държат с вас, и работите усилено всеки ден, най-вероятно ще направите добро впечатление на хората, които имат значение.

Джон Бойтнот, журналист и дигитален консултант, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ