Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Добър старт още от първия ден

Снимка: Shutterstock

Първото впечатление, което оставяте у хората, обикновено диктува начина, по който те ще ви възприемат и по които ще се държат с вас занапред, независимо дали то представлява точно отражение на вашата идентичност или не. Този факт придобива особено голямо значение когато става въпрос за започването на работа на ново място, където трябва да си изградите репутация от нулата и да се уверите, че новите ви колеги няма да останат с погрешно впечатление за вас.

Как може да си гарантирате добър старт в новата работа? Какво може да направите, за да впечатлите вашите колеги и ръководители още от първия ден? От Inc.com споделят съветите на 6 предприемача за създаването на добро първо впечатление. Ето ги и тях:

Намерете мястото си в екипа

„Важно е да намерите не само мястото си в офиса, но и мястото си в екипа“, казва съоснователят и главен изпълнителен директор на Kitchen Cabinet Kings Антъни Саладино. Той подчертава, че дори на работното място не всичко трябва да се върти само и единствено около бизнеса.

Всеки новоназначен служител първо трябва да отдели няколко минути, за да се запознае с членовете на новия си екип. Това ще му помогне да се адаптира по-бързо и да се справя с работата си по-добре.

„Виждал съм как служители, които започват работа на един и същи ден, преминават по различен път на развитие. Онези, които се бързо намират мястото си в екипа и се разбират с новите си колеги са значително по-успешни“, добавя той.

Намерете начини да завързвате разговори

Завързването на разговори е в основата на изграждането на стабилни и дълготрайни взаимоотношения във всяка култура, така че няма причина отношението ни към този тип социално взаимодействие да е различно на работното място. Според основателят на Little Dragon Media Амине Рахал, простите неща като почерпката с кафе сутрин или с пица на обяд могат да помогнат за създаването на добро първо впечатление.

„Това е хубав жест и оправдание да си вземете кратка почивка, която открива възможности да завържете неформални разговори“, казва Рахал. Докато съвместната работа заздравява екипния дух и доверието между служителите, то неформалните разговори изграждат по-дълбоки и издръжливи връзки.

Бъдете любезни и автентични

Един от най-добрите начини да направите добро първо впечатление на вашите колеги е просто да бъдете любезни и отзивчиви с тях. Важно е и да бъдете себе си, а не да се правите на някой, който не сте, казва Кристин Кимбърли Маркет, основател на Marquet Media.

„За да оставите позитивно впечатление в новата работа, трябва просто да се отнасяте добре с другите хора от екипа ви. Бъдете автентични, защото това ще помогне да разчупите по-лесно леда с останалите“, съветва Маркет.

Обличайте се подобаващо

„Трябва да се уверите, че носите подходящите дрехи за първия си работен ден“, казва Рана Гураж, главен изпълнителен директор на Behavioral Signals. В крайна сметка облеклото е един от ключовите елементи, изграждащи образа ви в очите на другите.

Според Гураж дори и работата да позволява по-небрежен дрескод, новоназначените служители трябва да носят малко по-официални дрехи, особено на първия работен ден. По този начин те демонстрират визуално, че са способни да се справят с всички предизвикателства, пред които ще ги изправи работата.

Задавайте въпроси и слушайте

Демонстрацията на любопитство и интерес е добър начин да направите страхотно първо впечатление. Когато задавате въпроси и слушате внимателно техните отговори, вие показвате, че нямате търпение да научите нещо ново и да продължите професионалното си развитие, казва Тайлър Галахър, основател и главен изпълнителен директор на Regal Assets.

Според него искреният интерес и приспособимостта към промените на работното място са две от най-важните черти, характерни за идеалния служител.

„Винаги съм впечатлен, когато новоназначен служител задава задълбочени въпроси и наистина се вслушва в това, което имам да му кажа, и го прилага на практика“, казва Галахър.

Изградете си репутация на инициативна личност

„Поемането на инициативата е най-важното нещо за новия служител“, казва Джаред Полайтс, партньор в LaunchTeam.

„Бъдете проактивни в офиса от първия си ден. Запознайте се с новите си колеги, присъединете се към тях в обедната почивка и в събиранията след работа. Не се страхувайте да изразявате желание за участие в различни задачи и проекти. Опитайте да предскажете нуждите на вашия шеф и да окажете на колегите си, че сте отговорни, мотивирани и развълнувани от възможността да работите с тях“, съветва Полайтс.

По публикацията работи: Георги Георгиев

още по темата
още от Техники за успех