нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Хората, които са обречени на провал в работата

Снимка: Shutterstock

5. Агресивният

Някои хора просто не могат да контролират емоциите си. Агресивните хора се представят зле на работното място, защото техните емоции замъгляват преценката им, а липсата им на самоконтрол разрушава взаимоотношенията им с техните колеги. Пазете се от агресивни хора, които в най-критичните моменти няма да се посвенят да ви използват като емоционална тоалетна.

6. Жертвата

Жертвите са трудни за разпознаване, защото в началото вие симпатизирате на техните проблеми. С течение на времето обаче започвате да осъзнавате, че за тях, да бъдеш жертва е начин на живот, а не временно състояние. Жертвите превръщат всяка малка спънка в непреодолима пропаст. Те не гледат не гледат на трудностите като възможности за учене и развитие, а като възможност за бягство от отговорността.

7. Лесно манипулируемият

Трудно е да не съчувствате на тези хора. Те са лесни жертви за безскрупулни шефове, които ги експлоатират до краен предел. По незнайна причина, те се носят по течението, докато реката не се превърне в бурен океан. Нормално е да преговаряте за вашето заплащане, да казвате „не“ и да питате как се правят нещата. Ще спечелите много повече уважение, ако се научите да се застъпвате за себе си.

8. Постоянно извиняващият се

За всеки човек, който не се извинява на другите, когато е допуснал грешка, има друг, който се извинява твърде често. Хората, които нямат самочувствие, винаги се извиняват за своите идеи и действие. Те изпитват неистов страх от провала и вярват, че извинението действа като защитна бариера. Вместо това, ненужните извинения обезличават техните идеи и ги правят лесно забравими. Важно е езикът на тялото ви и вашият тон да отразяват значимостта на вашите идеи.  Представянето на идея или мнение като въпрос е също толкова вредно, колкото извинението. Ако наистина вярвате, че идеята ви си струва да бъде споделена, покажете увереност и характер.  

Травис Брадбъри, автор на бестселъра „Emotional Intelligence 2.0“ и съосновател на TalentSmart, за LinkedIn.com

още от Техники за успех