Научете се да разграничавате сигнала от шума

Научете се да разграничавате сигнала от шума

Научете се да разграничавате сигнала от шума

Преди няколко години шефът на Tesla Илон Мъск изнесе реч пред абсолвенти от USC Marshall School of Business, която бе изпълнена с полезни съвети за бъдещите бизнес лидери, приложими в абсолютно всяка индустрия.

Каквото и да мислите за Мъск като човек, речта му включва един ключов съвет, който може да бъде много ценен за всички нас: „Подобрете концентрацията си като се насочите към сигнала, а не към шума“.  „Много компании се объркват. Те харчат пари за неща, които всъщност не правят продукта им по-добър“, добавя Мъск.

В казаното от него има две ключови точки, на които трябва да обърнем повече внимание.

На първо място, представете си че „продуктът“ е всяко нещо, върху което работите.

Може да става въпрос за  голям проект или сравнително незначителна ежедневна задача. Може „продуктът“ да е имейл до шефа, или пък презентация, която трябва да представите пред инвеститори. Запитайте се: „Как изглежда най-добрата версия на това?“ и „Какъв е крайният резултат, който искам да постигна“, след което обърнете на заден ход и предприемете нужните стъпки, за да направите вашия „продукт“ по-добър.

На второ място, научете се да разграничавате сигнала от шума.

Сигналите са онези събития, коментари, преживявания и наблюдения, които могат да донесат подобрения за вас, вашите служители, вашия продукт или компанията като цяло. Шумът е нещото, което погрешка идентифицираме като сигнал, но всъщност представлява натиска да следваме тълпата или да преклоним галва пред исканията на другите.

Иначе казано, сигналът ви приближава до постигането на вашите цели, а шумът ви отдалечава от тях или ви спиран на едно място.

За да не се изгубите сред шума, преди всяко вземане на решение, предприемане на действие или изразяване на мнение трябва да се питате: „Приближава ли ме това до моята цел?“.

Ако трябва да сме честни, границата между шума и сигнала представлява тънка линия, чието намиране не е никак лесно. По тази причина е от ключово значение да имате приятели, колеги и ментори, с които да се консултирате във всеки момент. Ако не сте сигурни за това какъв ефект ще имат специфични действия или думи, първо ги споделете с хората, които са наясно с вашите цели и могат да ви дадат по-обективна оценка.

Това отговаря на друг от съветите на Мъск, който той споделя в същата реч: „Привличайте страхотни хора. Хора, които наистина уважавате“.

…………

Джеф Стийн за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ