Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

"Бързата работа - срам за майстора" или навиците и вярванията, които пречат на успеха в работата

398

Снимка: Shutterstock

Животът ни учи на множество уроци, които не работят еднакво добре във всяка ситуация. Това е особено вярно, когато говорим за професионалната среда. Може да сте си създали навици и начин на мислене, които са ви били от полза в училище или пък в университета, но не са особено полезни в професионалния ви живот. От BusinessInsider споделят 6 неща, от които трябва да се отучите, за да постигнете успех в света на бизнеса.

1. Да мислите, че обстойната и щателната проверка винаги е винаги е по-добра от бързата работа

Може да предполагате, че шефът ви иска да знае всеки детайл около дадена ситуацията, но в повечето случаи мениджърите просто искат да знаят какъв е крайният резултат. По-добре е да се съсредоточите върху важните изводи и да запазите детайлите и подробностите за случаите, в които те са изрично поискани. Може да ви бъде изключително трудно да приемете тази промяна, особено ако сте свикнали да бъдете изчерпателен. Това, обаче не означава, че шефът ви иска да се откажете от обстойните и детайлните анализи. По-скоро, той иска да съберете всички налични данни и да ги систематизирате под формата на няколко по-важни точки, които да представите директно до него.

2. Да вярвате, че да гадаете, е по-добре, отколкото да мълчите

Има случаи, когато хората се чувстват притиснати от своя шеф или от колега, да дадат отговор на въпрос, с които не са добре запознати. Тяхната първа реакция е да дадат най-доброто си предположение. Ако веднага кажете, че това е просто предположение, няма проблем. Ако, обаче представите тази догадка като факт, хората може да предприемат действия и да вземат решения въз основа на погрешно представена от вас информация, а това може да бъде катастрофално. Далеч по-добре е да си признаете и да кажете, че ще потърсите информация и, че ще се върнете с отговора.

3. Да мислите, че ако сте безпристрастни, ще изглеждате по-надеждни

Хората често предполагат, че проявата на безпристрастност и пълна обективност ги кара да изглеждат по-надеждни и отговорни в очите на останалите, но обратното може да бъде също толкова вярно. Вашият шеф знае, че имате предпочитания, защото вие сте човек, а всички хора са подвластни на пристрастия и предразсъдъци. Ако не се страхувате да говорите за тях открито, показвате, че сте честен и искрен човек. Например, ако препоръчвате нов софтуер за вашия отдел, добре е да кажете, „Аз предпочитам този софтуер, защото той ще направи животът ми значително по-лесен, но зная, че някои хора няма да го харесат, колкото мен.“ Добрите шефове ще оценят вашата искреност.

4. Да предполагате, че е нормално да не се разбирате с колегите си

Без значение дали харесвате всичките си колеги и, дали обичате да работите с тях, да бъдете любезен и приятен към останалите е част от вашата работа. Важно е да поддържате прилични отношения с хората от офиса. Това не означава, че трябва да бъдете приятели с всичките си колеги, а че лошият ден, настроение или лична апатия, към хората, с които работите, не трябва да влияят на вашата работа.

5. Да мислите, че е ОК да показвате, че критиките ви влияят негативно

Приемането на критики също е част от вашата работа. Да имате работа, означава че от време на време шефът ви ще посочва вашите недостатъци и слабите страни, за да може да ги промените и да станете по-добър. Неизречената част от вашия трудов договор гласи, че трябва да имате отворен ум и да не се ядосвате и изолирате в себе си след всяка забележка.

6. Да вярвате, че винаги е по-добре да се стремите към „перфектното“, когато „доброто“ всъщност е предостатъчно

Добросъвестните служители са склонни да вярват, че „перфектната“ работа винаги е по-търсена от „достатъчно добрата“, но това не винаги е така. Много често, времето нужно за усъвършенстване на даден проект е за сметка на друга задача. В много случаи е по-добре да свършите нещо бързо, отколкото да го направите безгрешно. Ако сте перфекционист, попитайте шефа си дали детайлите са важни, за да знаете дали си заслужава да прекарате часове,  усъвършенствайки даден продукт, само, за да разберете, че всичките ви усилията са били напразни.

още по темата
още от Техники за успех
16
Понеделник
Септември