нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Навиците, които ни правят непривлекателни

Снимка: Shutterstock

4. Предубеденост и тесногръдие

Ако искате да се харесвате на другите, трябва да бъдете непредубедени и отворени към новите неща, защото това ви прави по-достъпни и интересни. Никой не иска да обсъжда определена тема с човек, който има изградено мнение, неподлежащо на промени. За да елиминирате предразсъдъците, трябва да се поставите на мястото на другите. Това не означава, да започнете да вярвате в това, в което вярват те, и да промените напълно поведението си, а да запазите оценката си за тяхното мнение за момента, когато разберете по-добре тяхната гледна точка.

5. Не задавате достатъчно въпроси

Най-голямата грешка, която може да направите в общуването, е да мислете за това какво ще кажете в следващия момент , защото отмества вниманието ви от говорещия. Чувате думите ясно и отчетливо, но техният въобще не ги запомняте и осмисляте. Лесен начин да избегнете този донякъде несъзнателен процес е като задавате много въпроси.

Хората обичат да бъдат чувани. Задаването на простички въпроси в края на техните изказвания е достатъчно, за да покаже че слушате внимателно и че се интересувате от това, което те казват. Ще останете изненадани от това колко лесно се печелят уважение и симпатии, когато задавате въпроси.

6. Прекалено сте сериозни

Хората гравитират към неподправените, забавните и страстните личности.  Въпреки това, най-страстните хора често могат да изглеждат незаинтересовани от останалите, защото те са прекалено погълнати от своята работа или хоби.

Най-харесваните хора постигат тънък баланс между страстта към това, което правят, и способността да се забавляват. На работното място те са сериозни, но същевременно с това могат да се държат и приятелски. Те се фокусират върху това да имат смислени взаимоотношения със своите колеги, като винаги помнят това, за което са говорили вчера или миналата седмица. За тях хората са също толкова важни, колкото самата работа.

7. Клюкарствате

Ако разпространението на слухове и мълви се е превърнало в част от вашето ежедневие, може да сте сигурен, че не сте сред най-харесваните хора в офиса. Клюките могат да навредят на чуждата репутация и да наранят нечии чувства, а може и да не се отразят по никакъв начин на одумваните хора. Едно нещо обаче е сигурно, те ще повлияят негативно на вас. 

8. Споделяте твърде много, твърде рано

Факт е, че за да опознаете останалите, трябва да сте готови да споделите доста неща за себе си, но издаването на прекалено много подробности и детайли от личния ви живот още при първото ви запознанство може да доведе до много неловки ситуации. Избягвайте да споделяте лични проблеми и изповеди прекалено бързо. Харесваните хора позволяват на другите да ги напътстват към правилния момент за споделяне на лични истории.

9. Споделяте твърде много в социалните мрежа

 Проучванията показват, че хората, които разкриват напълно живота си в социалните мрежи, го правят от желание да бъдат приети и оценени. От Pew Research Center са установили, че прекаленото споделяне в социалните мрежи е предпоставка за лоши отношения на работното място. Въпреки че в нашето съвремие това е важен начин за изразяване на идентичност, ние трябва да бъдем много внимателни и преднамерени в това, което споделяме за себе си в интернет. Хората нямат нужда да знаят какво сте яли на закуска, обяд и вечеря, нито пък колко пъти сте разхождали кучето си през деня.

Травис Брадбъри, автор на бестселъра „Emotional Intelligence 2.0“ и съосновател на TalentSmart, за LinkedIn.com

още от Техники за успех