Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Спрете да казвате „да", когато всъщност искате да кажете „не"

Снимка: Shutterstock

3. Определете вашите приоритети

За да знаете кога да кажете „не“, вие трябва да имате ясно дефинирани приоритети. Отделете нужното време, за да определите нещата, които са най-важни за вас. Доброто приоритизиране ще ви направи по-ефективни, ще ви спести време и ще намали напрежението и стреса във вашия живот. Когато знаете какво е най-важното за вас, можете лесно да прецените къде да вложите вашето внимание и енергия.

4. Упражнявайте се да казвате „не“

Без значение дали отказвате покана за купон или отхвърляте предложение за нов проект в работата, има начини да кажете „не“, без да нарушавате приятелския тон и да звучите неуважително. Създайте няколко базови правила, към който да се придържате, и повторете няколко пъти думите, които ще кажете.

Ако искате, можете да споделите накратко причината, заради която отказвате предложението, но не се задълбочавайте в подробности.  Бъдете директни и кажете нещо от рода на: „Съжалявам, но това не е нещо, с което мога да се ангажирам в момента“.

5. Приемете, че не можете да угодите на всички

Опитът да задоволите жаленията на всички хора около вас е рецепта за стрес и нерви. Истината е, че това е чисто и просто непостижимо. Може да се страхувате, че хората ще останат разочаровани от вас, ако им откажете, но в повечето случаи мнението им няма да бъде повлияно от едно „не“.

В края на краищата, развитието на способността да казвате „не“ изисква време и упоритост. Научете се да разпознавате ситуациите, в които това е най-добрият ви отговор, и ще подобрите както отношенията си с другите, така и грижата за самите вас.

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, за Inc.com

още от Техники за успех
19
Вторник
Ноември