нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Златното правило за успех в живота и в бизнеса

Снимка: Shutterstock

Отнасяйте се към другите така, както бихте искали да се отнасят към вас. Това златно правило е кратко и мощно и в повечето случаи намира място в личния ни живот, но що се отнася до света на бизнеса не се прилага толкова горещо. Разбира се, бихме искали да кажем, че поддържаме това правило в професионалния си живот, но наистина ли го правим? Измерва ли се някога моралът толкова усърдно колкото нашите електронни таблици за възвръщаемост на инвестициите? 

Лесно е да се отхвърли концепцията за етика като по-малко важна от другите сфери на бизнеса, но трябва да се признае, че етиката е пряко обвързана с дългосрочния успех на компанията. Когато мислите за това от практическа гледна точка, прилагането на златното правило в бизнеса има много смисъл. Отнасяйте се добре с клиентите си и те ще бъдат по-щастливи и вероятно ще бъдат по-склонни да ви препоръчат на приятелите и семейството си.

Отнасяйте се справедливо към работниците си и те ще бъдат мотивирани да предоставят отлично обслужване, което води до доволни клиенти. Цифрите не лъжат. Доброто отношение към вашите работници е доказано, че води до върхови постижения, което, разбира се, води до увеличаване на печалбите. В свят, в който често възниква въпросът за етиката и моралните дилеми, наличието на стандарт, на който можете да се позовавате в процеса на вземане на решения, може да бъде безценно. 

По същия начин, в днешния конкурентен пазар, където компаниите стартират и се провалят с драстична скорост, наличието на солиден набор от етики може да бъде точно това, от което се нуждае вашата компания, за да стои над останалите. Имайки това предвид, нека да видим как прилагането на златното правило във вашата бизнес стратегия и ежедневните операции може да ви се отплати.

Изграждане на добра репутация 

Едно от най-ценните неща, които притежавате, е вашата репутация и е важно да я пазите на всяка цена. Печалбите могат да бъдат загубени и възвърнати, но възстановяването на нарушена репутация е далеч по-трудно. Следвайки златното правило във взаимодействието си с другите и процесите на вземане на решения в бизнеса е лесен начин да запазите репутацията си непокътната.

Изградете своя бизнес устойчиво. Не стъпвайте върху други, за да се изкачите по служебната стълба. Отнасяйте се справедливо към вашия екип, клиентите, продавачите и конкурентите. Това ще помогне да запазите репутацията си и ще ви е отплати в дългосрочен план.

Подобряване на клиентското изживяване

Тайната на доволната клиентска база се крие в способността ви да се поставите на мястото на вашия клиент. Хенри Форд признава стойността на тази проста концепция. "Ако има някаква тайна на успеха, тя се крие във възможността да разберете гледната точка на другия човек и да видите нещата от ъгъла на този човек, както и от вашата собствена, разбира се,", казва той. 

Макар че е доста лесно за малките компании да насочат вниманието си към клиентите, когато една компания се разширява, тази концепция обикновено става по-трудна за изпълнение. Но дори по време на растеж за една компания е важно да остане вярна на своите корени, да отговаря на очакванията на своите клиенти, както и да предоставят отлично обслужване. Накратко, да се отнасят с клиентите си така, както искат да бъдат третирани.

Удовлетвореността на клиентите работи и по двата начина. "Когато клиентите се чувстват подведени, те дават това, което са получили. Те си тръгват, ако могат и се оплакват, ако не могат", пише Фред Райхелд в статия за Harvard Business Review, подчертавайки реалността на недоволните клиенти.

Колко скъпо? Проучванията показват, че хората са много по-склонни да се оплакват от негативно преживяване, отколкото да говорят за добри примери. Новините за лошо обслужване на клиентите достигат до над два пъти повече хора, отколкото похвалите за добро обслужване, а 91% от нещастните клиенти ще напуснат и няма да се върнат.

Силата на мотивирания екип 

Един от най-добрите начини да съберете екип, който е мотивиран за работа, е като се отнасяте добре с хората. Доволната работна сила ще бъде мотивирана да предостави страхотни услуги на вашите клиенти и ще бъде по-лоялна към вашата компания. Не е изненадващо, че проучванията показват, че оценяването може да допринесе за мотивирането на служителите.

Хари К. Хендлин, бивш президент на Lincoln Electric, вярваше в прилагането на златното правило на работното място и значението на поставянето на другите на първо място не само в отношенията с клиентите, но и в отношенията работодател - служител. "Ако като мениджъри се отнасяме към служителите си по начина, по който бихме искали да се отнасят към нас, ще сме възнаградени със специална, талантлива и лоялна работна сила, която постоянно ще отговаря на нуждите на пазара", казва Хендлин.

Лесно е да забележите компания, която се отнася добре с екипа си. Работниците са мотивирани, оборотът е по-нисък, а клиентите също са по-щастливи. Наличието на доволен и щастлив екип, който се ангажира да отговори на нуждите на клиентите, е важно за устойчивия растеж. Използването му за насочване на вашите действия в бизнеса може да не ускори успеха ви, но определено ще ви проправи път за един устойчив и дългосрочен растеж.

Най-добрите компании знаят, че отношенията, а не транзакциите са от значение: нещо, което е в основата на златното правило. Отнасяйте се с другите като с хора, а не с числа и от време на време се поставяйте на тяхно място. Спазването на златното правило ще ви помогне да стигнете далеч - както в живота, така и в бизнеса.  

Източник: Брентън Хейдън, основател на Rentters Warehouse за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

още по темата
още от Техники за успех