Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Lenovo – No.1 в света на PC пазара

130

Shutterstock

Lenovo Group обяви впечатляващи резултати през трето тримесечие на 2018 г. Технологичният гигант е реализирал приходи от 13,4 млрд. долара за перода юли-септември, което е с 14% повече в сравнение със същия период на 2017 г. Това е най-високият приход за тримесечие от близо четири години.

Компанията отчита и второ поредно тримесечие на силна печалба преди облагане с данъци на стойност 213 млн. долара или шест пъти повече в сравнение със същия период на миналата година на фона на увеличението на печалбата във всички бизнес дейности.

През третото тримесечие делът от печалбата, която Lenovo разпределя на акционерите, нараства до $168 млн. или с $91 млн. над стойността ѝ през предходното тримесечие и с $29 млн. над тази преди година. Базовата печалба на акция през периода е в размер на 1,41 долара.

Обзор на бизнеса

През третото тримесечие Lenovo продължава да разширява новата си фаза на растеж, базиран на "Интелигентна трансформация" благодарение на финансовата дисциплина и отличното оперативно представяне. Компанията увеличава и списъка си с технологични иновации във всички ключови сфери на бизнеса си. Решителните стъпки за преструктуриране на дейностите и осъществяването на нови ефективни подобрения, предприети през предходните тримесечия, вече носят сериозни резултати. Всяко от ключовите бизнес поделения на Lenovo отчита значителен растеж и силни пазарни позиции през периода:

Бизнесът с интелигентни устройства (Intelligent Devices Group), стимулиран от синергията на споделените платформи и ресурси, отчита силен растеж на приходите от 10% на годишна база и е на стойност $11,84 милиарда.

  • През тримесечието бизнесът за персонални компютри и смарт устройства (PC and Smart Devices/PCSD) като част от направлението с интелигентни устройства отчита приходи на стойност $10,2 млрд., което представлява увеличение с 18% на годишна база. Така за първи път той преминава психологическата граница от $10 милиарда. В момента Lenovo е не само безспорният световен лидер в продажбите на персонални компютри с рекорден пазарен дял от 23,7%, но и продължава да е номер едно по рентабилност в индустрията – 5%. През тримесечието продължава и силният двуцифрен растеж на бързоразвиващите се сегменти, включително гейминг устройствата Legion, работните станции ThinkStation и тънките и леки Yoga, ThinkPad и IdeaPad. Бизнесът продължава да изпълнява параметрите на своята визия за "Интелигентна трансформация" с пускането на иновациите в своите Smart IoT продукти (Lenovo Smart Home Essentials) след успешното излизане на Lenovo Smart Display по-рано тази година.
  • Motorola продължава доброто си пазарно представяне и през второто тримесечие на фискалната 2018/2019 г. Компанията следва стриктно стратегическите си цели, а именно – намаляване на разходите, оптимизиране на продуктовото портфолио и фокус върху водещите печеливши пазари. Резултатът от това е постигането на ключова бизнес цел - намаляване на оперативните разходи със $175 млн. долара в сравнение със същото тримесечие на предходната година и излизане на печалба. Конкретни пазари отбелязват впечатляващ ръст. В Северна Америка доставките нарастват с 53,4% в сравнение със същото тримесечие на предишната година. Ръст има и при маржа. Компанията държи втората позиция на пазара в Латинска Америка. Бизнесът в Китай регистрира значителен ръст на приходите, обемите и рентабилността - съответно 84,6%, 279,4% и 25,2%.

Бизнесът с центрове за данни (Data Center Group/DCG) отчита петото си поредно тримесечие на растеж на печалбата (9,5% преди облагане с данъци на годишна база) и 58% ръст на приходите до $1,5 милиарда.

още от Технологии
19
Понеделник
Ноември