Мърдок: Алгоритмите на Facebook и Google далеч не са обективи

Мърдок: Алгоритмите на Facebook и Google далеч не са обективи

Мърдок: Алгоритмите на Facebook и Google далеч не са обективи

Медийният магнат Рупърт Мърдок поднови критиките си срещу Google и Facebook по време на тазгодишната среща на акционерите на News Corp като обвини технологичните гиганти, че опитват да заглушат консервативните гласове, предаде Ройтерс. Мърдок също така призова за „значителна реформа“ в сектора.

Компаниите от Силициевата долина са чест обект на атаки от 90-годишния Мърдок, който от години критикува Google, че използва новинарски статии без да плаща за това, както и Facebook за това, че не осигурява адекватно възнаграждение за издателите.

Мърдок продължава с атаките, въпреки че по-рано тази година News Corp спечели споровете си и с двете компании и те се съгласиха да плащат за съдържанието на медийната група в Австралия.

„От много години нашата компания води глобалните дебати за Big Digital. Това което видяхме през последните няколко седмици относно практиките на Facebook и Google със сигурност подчертава нуждата от значителна реформа”, коментира Мърдок.

Мърдок обвини служителите на Facebook в опити да заглушават консервативните гласове, посочвайки и подобен „модел на селекция“ “ в резултатите от търсачката на Google. Анализаторската компания CrowdTangle обаче разкрива, че публикациите на консерватори като Дан Бониньо и Бен Шапиро редовно са сред най-популярните във Facebook.

Мърдок също така акцентира върху дело, заведено миналата година от десет прокурори, които обвиняват Google в минополизирането на пазара на дигитална реклама, както и в сътрудничество с Facebook за за манипулиране на онлайн търговете, на които рекламодателите купуват и продават рекламно пространство.

„Нека бъдем пределно ясни за последствията от тази манипулация на пазара на дигитална реклама. Очевидно е, че издателите са материално ощетени, но компаниите също плащат повече от нужното за тяхната реклама, в следствие на което потребителите съответно плащат повече за техните продукти“, зяави Мърдок.

Мърдок призова за прозрачност при алгоритмите на компаниите, повтаряйки казаното по време на дебата Конгреса, последвал изслушването на разобличителката на Facebook Франсис Хаугън за бизнес практиките на социалната мрежа.

„Идеята, лансирана от тези платформи, че алгоритмите им по някакъв начин са обективни и изцяло научни, е пълна глупост. Алгоритмите са субективни и могат да бъдат манипулирани от хора, за да убиват конкуренцията и да вредят на хора, издатели и компании“, коментира медийният магнат.

Той също така призова бившия президент на САЩ Тръмп, който на 27 октомври публикува писмо до редактора „Уолстрийт джърнъл“, повтарящо грешното твърдение, че президентските избори през 2021 г. са били фалшифицирани, да премине отвъд миналото в услуга на американските консерватори.

„Миналото си е минало и страната сега е в надпревара за определяне на бъдещето“, каза Мърдок.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ