Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Помагаме за дигиталната трансформация на бизнеса в България

73

ОАНА ПИПЕРОВА има над 15 години опит в ИТ бранша. Завършила е Академията по икономически науки в Букурещ, Румъния, със степен магистър по маркетинг. От 2001 г. живее в България. Работи в международни компании като "Майкрософт България" и "ЕМС България", където отговаря за развитието на партньорския пазар. От 2012 г. е управител на "Компарекс България", а от април 2017 г. е и регионален мениджър на компанията за България, Румъния, Словения, Сърбия и Хърватия.

Облачните услуги подобряват ефективността и конкурентоспособността на компаниите, убедена е Оана Пиперова, управител на "Компарекс България"

 

- Госпожо Пиперова, групата "Компарекс" е глобална ИТ компания със силно присъствие на регионалните пазари. Каква е рецептата?

- Основен принос в успеха на една компания са нейните служители. В "Компарекс" в световен мащаб работят повече от 2400 професионалисти с много опит в ИТ индустрията и те са основният двигател на развитието и успеха ни. "Компарекс" в България отвори врати през 2012 г. и за това кратко време успяхме да се наложим успешно на българския пазар. Доказателство за това е включването на компанията сред 50-те водещи фирми в ежегодната класация на най-успешните ИКТ компании в България - топ 100. Тук е мястото да се отбележи, че тази година "Майкрософт България" награди "Компарекс България" като Партньор на годината (Partner of the Year), което е сред най-високите отличия, давани от Microsoft на неговите партньори. За втори път получаваме това признание в нашата шестгодишна история на българския пазар. То е оценка за цялостната дейност на "Компарекс" в България и потвърждава, че доставяме на нашите клиенти услуги на високо професионално ниво. Щастливи и горди сме, че усилията ни са оценени именно от нашия основен партньор - Microsoft.

 

- Пазарът за облачни технологии и услуги става все по-специализиран и конкурентен. Какво е мястото на "Компарекс"?

- Облачните технологии от няколко години вече са част от ежедневието на всеки от нас и бизнесът не може да си позволи да изостава. Като представителство на една от най-големите международни ИТ компании COMPAREX AG сме наясно, че не може да си част от новите технологии, ако сам не се променяш. Говорейки за дигитална трансформация, това не означава само дигитализация, само облачни решения и само ИТ. Тук вече говорим за дигитален маркетинг, за дигитално управление на вътрешни процеси, за CRM системи и за начина, по който хората искат да работят. Разбира се, облачните технологии са двигател за развитието на компаниите през последните години, за подобряване на продуктивността и гъвкавостта. Ако преди време се инвестираше в огромни хардуерни и софтуерни инфраструктури, днес може да кажем, че до няколко години това ще е вече в миналото. Облачните технологии дават възможност за разширяване на бизнеса само за няколко минути, имайки достъп до IaaS (инфраструктура като услуга) или PaaS (платформа като услуга). Не на последно място, клиентите плащат само за това, което използват, и не се налага да правят големи инвестиции още в самото начало.

"Компарекс" предлага комплексни решения в облака за малки, средни и големи организации. С нашия опит и експертни познания помагаме при миграция, оптимизация и внедряване на иновативни решения. Благодарение на тези решения клиентите могат максимално да ползват купения от тях софтуер или услуга. От началото на 2017 г. компанията е и официален дистрибутор на Microsoft за облачни решения. Работим активно и с партньори, системни интегратори на българския пазар. Благодарение на разработената от "Компарекс" платформа (Comparex Cloud

Center) позволяваме на нашите партньори да разширяват своето портфолио и да предоставят на своите клиенти достъп до последните облачни решения на Microsoft като Office 365 и Azure.

 

- Каква е вашата оценка за дигиталната трансформация на малките и средните компании в България? Колко е важна за бизнеса и как може да помогне "Компарекс"?

- Според доклада на Европейския съюз за интеграцията на цифровите технологии в бизнеса резултатите на България са доста под средните за Съюза. България е важен потребител на RFID, но не успява да запълни празнината с останалата част от ЕС по отношение на цифровизацията на бизнеса, въпреки малките подобрения в бизнес използването на социалните медии, електронните фактури и услугите в облака. Особено в областта на електронната търговия малките и средните предприятия рядко продават онлайн - само 5% от тях. При тях онлайн продажбите са едва 1,7% от общия оборот.

Цифровото бъдеще на Европейския съюз поставя много въпроси пред българските малки и средни предприятия, свързани с достъпа до иновации на компаниите и усъвършенстване на дигиталните умения на техния персонал. Убедена съм, че облачните услуги могат да подпомогнат повишаването на ефективността и конкурентоспособността на малките и средните предприятия както на местно ниво, така и в бизнес отношенията с международни предприятия. За мен е удоволствие да споделя, че "Компарекс" участва в поредица от инициативи за популяризиране на дигиталната трансформация и облачните услуги, подходящи за малки и средни предприятия. Опитът показва, че в България има много малки и средни компании, които предлагат качествена продукция, но остават незабелязани от големите международни компании поради липса на присъствие в дигиталното пространство. Това ограничава възможностите за разширяване на бизнеса и за увеличение на печалбата.

Щастлива съм, че заедно с нашите партньори сме част от тази трансформация, и се надявам все повече фирми да предприемат стъпки към своята дигитална трансформация в най-близко бъдеще и да започнат да следват тенденциите на европейския пазар.

 

- Кои според вас ще бъдат най-важните тенденции на пазара за ИТ услуги в близкото бъдеще?

- Интернет на нещата (IoT) е една от най-актуалните теми. Според анализи на IDC три сектора ще инвестират най-много в IoT. Това са производството, транспортът и комуналните услуги. Важен и не особено изненадващ факт е, че се очаква и сериозен ръст на пазара на интернет на нещата при потребителите. Най-голямо внимание ще се обръща на "умните" устройства, сигурността, автоматизацията и роботизацията в домовете. През следващите години мисля, че ще станем свидетели и на революционни промени в изкуствения интелект (AI). Тъй като компютърната мощност се увеличава, машините вероятно ще научат много неща, които хората не биха. Ето защо АI системите може да станат по-бързи и точни.

 

- Какви са вашите критерии за успех в бизнеса?

- За мен лично няколко неща са най-важни за успеха в бизнеса и не само: хора, страст и стратегия. Винаги съм гледала да съм заобиколена от хора, от които имам какво да науча. Защото човек се учи, докато е жив, и това е единственият начин да продължиш напред.

Хората, създали свой успешен бизнес, говорят за страст. Аз съм работила само в големия корпоративен свят, но това не означава, че влагам по-малко страст в моята работа. Стратегията също играе много важна роля, но ако нямаш план, последователност, ако не се бориш за това, в което вярваш, нещата не се получават. Да, може да стигнеш донякъде, но няма никога да си най-добрият. 

 

още от Технологии
21
Сряда
Ноември