Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Гъсти облаци над пазара на смартфони, отиват си славните дни на растеж*

610

Shutterstock

Зад смущаващата новина за слабите продажби на iPhone се крие една по-отрезвяваща истина: технологичният сектор достигна пика на смартфоните - границата, при която всеки, който може да си позволи устройството, вече го има и няма такива нововъведения, които да са достатъчно решаващи, че да карат собствениците да заменят апаратите си с по-нови, както са правели преди.

Някои производители вдигнаха цените, за да запазят печалбата. Отслабването на търсенето при Apple обаче разкрива ограниченията на една такава стратегия. Компанията съобщи, че търсенето на смартфоните iPhone се понижава и приходите за последното тримесечие на 2018 година ще спаднат доста под прогнозите, като това намаление се обяснява главно с Китай.

Акциите на Apple поевтиняха с 10% в четвъртък, когато бе съобщена новината, и това е най-големият спад от 2013 година. Компанията изгуби 74,6 милиарда долара от пазарната си капитализация на фона на една по-мащабна разпродажба сред технологичните компании, които отчетоха най-голямата си загуба от седем години.

Новината на Apple е тревожен сигнал за сектора, казва анализаторът Дан Айвс от компанията за проучвания Wedbush Securities.

А не е само Apple. Търсенето навсякъде е вяло, казва Айвс. Samsung, който отдавна е лидер в продажбите на смартфони, понесе дори още по-тежък удар, като неговите доставки на смартфони спаднаха с 8 % през 12-те месеца до края на септември.

Секторът на смартфоните преминава през значителни препятствия, допълва Айвс. Производителите на смартфони бяха като тийнейджъри и секторът бе превъзбуден. Сега сякаш повече напомнят на възрастни граждани, допълва той.

Технологичните иновации при телефоните се развиват стремително през периода след 2010 година. Всяка година се появяват драстични подобрения в размера на екраните, резолюцията, продължителността на живот на батериите, камерите и скоростта на процесорите.

Секторът обаче е жертва на собствения си успех. Иновациите започнаха да се забавят около 2014 година, след като Apple вдигна нивото с размера на екрана при моделите iPhone 6 и 6 Plus. Макар телефоните да продължават да се подобряват, нововъведенията по-скоро са частични, като новите техники при светкавиците за и без това отличните камери на телефоните. Това са нещата, които потребителите обикновено не биха забелязали или за които не биха искали да харчат.

След iPhone 6 е трудно да се измислят нови неща, за да продължи вдигането на летвата, казва Айвс.

Клиентите на Apple сега си сменят телефона средно на 33 месеца, докато преди три години периодът бе 24-25 месеца, допълва той.

още от Технологии
25
Понеделник
Март