Продажбите на компютри достигнали 10-годишен връх през 2021 г.

Продажбите на компютри достигнали 10-годишен връх през 2021 г.

Продажбите на компютри достигнали 10-годишен връх през 2021 г.

Продажбите на персонални компютри са нараснали с 14,8% през 2021 г., достигайки най-високтоо си ниво от 2021 г., сочат данни на International Data Corp., цитирани от Си Ен Би Си.

Доставките са нараснали с 34% в сравнение с дъното от 2017 г. до 349 млн. бройки, посочват от IDC.

Това е забележително възстановяване за сектор, който преди години беше отписан от технологичните инвеститори като бавноразвиващ, след като смартфоните се превърнаха в най-важният и продаван електронен продукт.

Този ръст се дължи до голяма степен на локдауните по време на пандемията, както и на работата и ученето от разстояние, които накараха хората да купуват лаптопи и персонални компютри. Нещо повече, ръст е отчетен въпреки временните проблеми с доставките персонални компютри, особено през есента, причинени от глобалния недостиг на чипове.

Някои анализатори предупреждават, че това ниво на продажби не е устойчиво и няма да се запази след утихването на пандемията. Други участници на пазара обаче са по-оптимистично настроени и очакват възходящата траектория да се задържи.

Главният изпълнителен директор на Intel Пат Гелсингър заяви в интервю през октомври, че пазарът на компютри върви по-възходящ път, който е устойчив. Intel е лидер в производството на процесори за стационарни компютри и лаптопи с пазарен дял от над 80%.

„Смятаме, че бизнесът с персонални компютри е структурно по-голям. Сега става въпрос за милиони бройки на ден“, каза той.

Най-големите компании за персонални компютри по брой доставени единици през 20201 г. са съответно Lenovo, HP, Dell, Apple, Asus, и Acer, показват данните на IDC.

Microsoft, който снабдява повечето персонални компютри с операционната система Windows, е сред другите големи печеливши от бума в сектора.

Макар че през последните години компанията пренасочи фокуса си към платформата за облачни услуги Аzure, Windows продължава да е важна част от нейния бизнес, генерирайки продажби за 5,68 млрд. долара през третото тримесечие, което е ръст от 10% на годишна база.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ