Бъдещите тенденции в луксозния туризъм

Бъдещите тенденции в луксозния туризъм

Бъдещите тенденции в луксозния туризъм

Пазарът на луксозни стоки не успя да избяга от лапите на коронавируса, което доведе до зараждането на нови тенденции в този сектор. Ето защо Elefant Travel стартира проучване, целящо да определи въздействието на Covid-19 през 2020 г. в сегмента на луксозния туризъм в световен мащаб, да дефинира профила на луксозния клиент и да проучи бъдещите тенденции за пътуване след пандемията. Изследването е проведено чрез директни интервюта с 19 от най-добрите луксозни туристически агенции в света, разположени в Обединеното кралство, Дания, Швейцария, Франция, Германия, Люксембург, Италия, Португалия, Испания, Русия, Турция, Арабия Саудитска Арабия, Йордания, Обединени арабски емирства, САЩ, Индия, Япония, Хонконг, пише eleconomista.es. 

Какви са икономическите ефекти от пандемията върху луксозните туристически агенции? 

Проучването показва, че при 63,2% от всички агенции обемът на продажбите им е спаднал с над -80% през 2020 г. спрямо 2019 г. През 2020 г. 84,3% от луксозните туристически агенции обслужват по-малко от 1100 клиенти годишно, а над 50% от туристическите агенции отчитат, че клиентската им база пада под 300 лица през 2020 г. в сравнение с предходната година.

Средните разходи на човек са намалели значително като цяло. Въпреки спада, 36,9% от агенциите отчитат средни нива на разходи над 7000 долара на човек при пътуване. Най-добрият сегмент (този, който има средни разходи между 10 000 и 15 000 долара на човек при пътуване) е най-устойчивият и дори се е увеличил с 6% през 2020 г. в сравнение с 2019 г.

Докато по-голямата част от хората пътуваха между една и две седмици през 2019 г., то през 2020 г. се наблюдава увеличение на кратките пътувания в региона поради ограниченията на пътуването на дълги разстояния.

Относно дестинациите, най-търсени от клиентите през 2019 г. бяха Южна Африка, Малдиви и Италия, а през 2020 г. трите най-посещавани дестинации са били Малдивите, Дубай и Кения. 

По отношение на прякото въздействие на пандемията върху бизнеса на луксозни туристически агенции по света, 37% е трябвало да съкратят персонала си между 1 и 6 души и 10% между 6 и 20 души. 36% са запазили работната си сила, а 5% са наели повече хора.

42% от общия брой консултирани агенции продължават да се управляват със собствени финансови резерви. 47% са получили помощ от местните власти чрез заеми или пряка финансова помощ, докато 10% са кандидатствали за кредити от частни банки.

По отношение на инвестициите, 4 от 10 агенции са инвестирали в маркетинг и връзки с обществеността през 2020 г., а 16% не са направили никакъв вид инвестиции. 16% са инвестирали в образование или обучение на персонала, 10% в цифровизация и технологии, 5% са наели повече хора и 5% са се обединили с други агенции.

Какъв е текущият профил на клиента на луксозната туристическа агенция? 

Повече от половината от клиентите организират пътуванията си по двойки. В Германия и Индия мъжете са склонни да организират семейни пътувания повече от жените. За сметка на това жените са склонни да организират семейни пътувания в Италия, Португалия, Турция, Швейцария и Япония.

Средната възраст на клиентите в сегмента на луксозните пътувания е между 50 и 59 години (53%) и между 40 и 49 години (36,8%). Най-младият луксозен пътешественик (30-39 години) идва предимно от Обединените арабски емирства и Саудитска Арабия, докато най-старият сегмент (50-59 години) е съсредоточен в Европа и САЩ.

По отношение на професионалното ниво, 63,2% от клиентите на луксозни пътувания са бизнесмени, а 26,3% са висши мениджърски специалисти. В Испания по-голямата част обикновено са висши ръководни длъжности, спортисти и бизнесмени.

Средният профил на луксозни клиенти харчи между 35 000 и 50 000 долара годишно (36,8%), и между 55 000 и 90 000 долара (31,7%). В Европа средните годишни разходи са между 45 000 и 50 000 долара. В страни като Индия се харчат между 20 000 и 25 000 долара, а в Хонконг между 80 000 и 90 000 долара. Руснаците обикновено харчат между 100 000 и 150 000 долара годишно за луксозни пътувания.

По отношение на интересите на клиентите при пътуване, основните видове пътувания, заявени до 2020 г., са в този ред: острови и плажове, семейни пътувания, природа, култура и гастрономия.

Какви са бъдещите тенденции в луксозния туризъм? 

Проучването показва, че 63% от агенциите вярват, че клиентите ще планират пътуванията си с по-малко аванс от преди, а 78,9% от агенциите са убедени, че в бъдеще клиентите ще изискват повече услуги от туристическите агенции, отколкото преди пандемията. Само 10% вярват, че клиентите ще резервират повече пътувания директно през интернет.

Що се отнася до ролята на технологията, 73,7% от агенциите смятат, че технологията ще бъде по-важна от миналото, но хората ще търсят по-истински човешки контакт и 10,5% са съгласни, че технологията ще подобри ролята на туристическата агенция.

По отношение на тенденциите в пътуванията, агенциите в сектора на луксозния туризъм смятат, че в бъдеще клиентите им ще пътуват по-малко пъти годишно, но пътуванията ще бъдат по-дълги. Нещо повече, като цяло пътуването ще бъде по-скъпо, отколкото в миналото.

Поверителността, изолацията, контактът с природата и дестинациите без Covid-19, заедно с устойчивостта и благосъстоянието ще бъдат най-важните тенденции в бъдеще при избора на дестинация. Търсенето на частни вили също ще се увеличи поради това, че пътуващите ще искат повече уединение по време на ваканциите си. Дестинациите, свързани с островите и плажовете и семейните пътувания, ще продължат да бъдат едни от най-търсените от клиентите.

Що се отнася до международния здравен паспорт за ваксинация срещу Covid-19, 68,4% от интервюираните луксозни агенции смятат, че той ще е необходим при пътуване в чужбина. Три от десет агенции смятат, че този паспорт би бил решението за възстановяване на международни пътувания за свободното време и 10% са на мнение, че докато не бъдат ваксинирани основните пазари, не може да се очаква възстановяване на пътуванията.

Въпреки това повечето интервюирани агенции са оптимисти за бъдещето. 68,4% твърдят, че през 2021 г. бизнесът им ще се подобри в сравнение с 2020 г., особено от второто полугодие. Само 5,3% смятат, че възстановяването ще дойде едва през 2022 г. 

Източник: eleconomista.es

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ