Европейските авиопревозвачи искат отмяна на щедрите правила за компенсация

Европейските авиопревозвачи искат отмяна на щедрите правила за компенсация

Европейските авиопревозвачи искат отмяна на щедрите правила за компенсация

Водещите европейски авиолинии търсят начин за отмяна на законите за компенсации на Европейския съюз, след като миналата година бяха принудени да върнат обратно 10 млрд. евро на своите клиенти заради блокадите, свързани с пандемията от COVID-19, предаде Блумбърг.

Европейската директива EU261, която определя дължимите обезщетения при отмяна на полети или закъснения, беше обременителна за авиокомпаниите още преди настъпването на пандемията, заявиха лидерите на големите авиопревозвачи по време на годишната си среща Airlines 4 Europe. Според тях регламентът не е съвместим с масовите заземявания на самолети, наложени на компаниите по време на кризата.

„Това е може би един от най-санкциониращите закони за защита на правата в световен мащаб“, коментира главният изпълнителен директор на Air France-KLM Бен Смит по време на съвместен убенинар, в който участваха още шефовете на Deutsche Lufthansa AG, IAG, Ryanair и EasyJet. „Много е важно да продължим напред, за да развием този закон и да го превърнем в нещо, което е по-реалистично и балансирано“, добави той.

Множество европейски авиолинии опитаха да убедят клиентите си да променят датите на своите пътувания, за да избягнат връщането на пари. Макар че много пътници приеха предложението, авиопревозвзачите трябваше да върнат парите на тези, които се възползваха от европейския регламент. Европейската комисия от осем години обмисля промени по директивата EU261, която бе въведена през 2005 г., но все още няма приложени корекции.

„Пандемията беше изключително трудна за авиокомпаниите, но разхлабването на жизненоважната защита на потребителските права на милиони пътуващи е напълно погрешен подход за разрешаването на проблемите в бранша“, коментира Рори Боланд от британската група за защита на потребителите „Which?“.

Въпреки че от групата са "за" по-голямата държавна подкрепа за авиационната индустрия, Боланд казва, че COVID-10 е затвърдил аргумента за реформи в посока „укрепване на правата на пътниците и създаване на гаранция, че авиокомпаниите и туристическите оператори ще бъдат изправени пред реални последици, ако нарушат правилата“.

По думите му авиокомпаниите не са изплатили полагаемите обезщетения на милиони хора, въпреки закона.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ