С 18 на сто нараснал пътническия поток през българските летища за 2017 г.

С 18 на сто нараснал пътническия поток през българските летища за 2017 г.

С 18 на сто нараснал пътническия поток през българските летища за 2017 г.

Миналата 2017 г. беше добра за българската авиация, със значим ръст на превозените пътници от около 18 на сто. Общо 11 500 хил. пътници са превозени с редовни и чартърни полети от и до България през изминалата година. Това каза Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании, на 16-та годишна среща на авиопревозвачите в България. Той уточни, че този ръст се дължи основно на нискотарифните превозвачи, като особено това важи за Летище София.

Най-голям е ръстът в международните редовни линии, а делът на чартърните полети намалява, посочи още той. По международни полети от и до София ръстът на превозени пътници е 29 на сто, а от и до Варна и Бургас - общо 6 на сто.

През Летище София са преминали 6,5 млн. (над 56 на сто), пътници, а през Варна и Бургас - по 4,9 млн. пътници, или близо 43 на сто от общо превозените през годината.

Крайно време е да се създаде Концепция за развитие на авиацията до 2020 година, а не да продължава работата "на парче", заяви Станулов. В тази връзка особено важна е ролята на Летище София, така че то да задържи увеличения ръст на пътници.

"Пазарът ни е ограничен, ако разчитаме само на превозени пътници от и до България", отбеляза още Станулов. По думите му темповете на нарастване на превозите от и до България вече надхвърля и най-оптимистичните прогнози, но съвсем скоро тази благоприятна тенденция може да бъде възпряна от ограничените възможности на терминалите и пероните на Летище София. Според Станулов допълнителен стимулиращ фактор за пътническите превози е идеята за хъб- аналогично на новото летище в Истанбул, летищата в Персийския залив и Баку.

Янко Георгиев, изпълнителен директор на "България Ер" настоя за държавна политика, която да направи Летище София по-атрактивно място и помогне на авиокомпаниите да увеличат присъствието си, като стане разпределителен хъб.

Брекзит ще се отрази на авиационния пазар като повечето лоу кост компании ще бъдат пребазирани от Лондон в другите европейски пазари. Заплаха за българския трафик няма да има, коментира Янко Георгиев в отговор на въпрос.

Според Светослав Станулов днес българската гражданска авиация разполага с много добре развита индустрия за базово техническо обслужване и ремонт на самолети в лицето на "Луфтханза Техник София", както и "Аеротехник", базите на авиокомпаниите "България Ер Чартър" , "Би Ейч Еър" и "Хели Еър".Той отбеляза и първия Български хангар за ремонт на широкофюзелажни самолети като в процес на изграждане са и други хангари.

Проблемът с обучението на пилотите остава, на дневен ред, предвид очертаващата се кадрова криза в световен мащаб, заради нарастващия брой превозвачи и полети. Гражданската ни авиация разполага с два учебни центъра за обучение на пилоти , техници и кабинен екипаж, както и действащи центрове за първоначално обучение на пилоти, уточни Станулов.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ