И зимният туристически сезон под въпрос - до 80% очакван спад на туристите

И зимният туристически сезон под въпрос - до 80% очакван спад на туристите

И зимният туристически сезон под въпрос - до 80% очакван спад на туристите

Между 60% и 80% от очакваните чуждестранни туристи няма да посетят зимните ни курорти през този сезон, сочат данните на Министерството на туризма, което проведе онлайн второ заседание на Консултативния съвет по туризъм. 

Прогнозираните загуби в зимния туризъм са около 250 милиона лева. Обичайно чуждестранните посетители са повече от половината туристи в зимните ни курорти и очакваният отлив ще доведе до наполовина по-малко приходи спрямо миналата година. От традиционните пазари най-неблагоприятни са очакванията за пазарите Русия, Израел и Великобритания. Усилията на Министерството на туризма в рекламата през настъпващия зимен сезон са насочени преобладаващо към вътрешния пазар и съседните страни. Кампанията за ски ваканции ще премине под мотото „Зимните спортове укрепват Вашето здраве“, информира БНР. 

В рамките на заседанието министърът на туризма Мариана Николова представи одобрените съвместно с представителите на зимните курорти, областни управители и общините указания за прилагане на противоепидемични и санитарни мерки в зимните курорти. Мерките засягат конкретни изисквания към ползването на кабинкови въжени линии, седалкови лифтове и влекове, ски училищата, за задължителното носене на маски в транспорта, на обществени места, в заведенията до консумация на храната, минимум 1.5 м дистанция и др.

"Контролът как се спазват изискванията вече е започнал и ще бъде безкомпромисен. Само участието в него на всички заинтересовани ще даде добавена стойност на продукта", коментира министър Николова. 

Специализираните видове туризъм ще са във фокуса на Годишната програма за национална туристическа реклама за 2021 година, като целта е позициониране на България като сигурна, спокойна и безопасна дестинация.

"Акцентът ще бъде към продуктите, свързани с близост до природата, здравословен начин на живот, култура, вино и кухня, традиции и автентичност", каза още Марияна Николова. 

Според представителите на туристическия бранш много е важно как и каква информация се поднася за епидемичната обстановка в страната, тъй като тя пряко влияе на работата в сектора. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ