Колонката на Ричард Брансън: Намерете своята страст

Колонката на Ричард Брансън: Намерете своята страст

Колонката на Ричард Брансън: Намерете своята страст

Въпрос: Аз съм 21-годишен студент, който винаги е проявявал интерес към света на бизнеса. Моята мечта е да стана предприемач, но още не мога да открия своята страст или пък да избера сфера от бизнеса, върху която да се фокусирам. Какви стъпки бихте ме посъветвали да направя?

Лонуабо Спофана, Южна Африка.

Отговор: Здравей, Лонуабо. Радвам се да чуя, че изпитваш толкова силна любов към предприемачеството. От написаното тук изглежда, че просто трябва да разбереш къде да насочиш тази енергия. За щастие, това е най-лесната част.

Готов съм да се обзаложа, че в живота си имаш много други интереси, освен предприемачеството. Създаването на бизнес е до голяма степен свързано с комбинирането на тези интереси и превръщането им в нещо по-голямо. 

За да разбереш каква е истинската ти страст, напиши на лист нещата, на които отделяш внимание всяка седмица. Какво правиш през всичкото това време? Къде ходиш? За какво говориш? Какво четеш?

След това, изброй проблемите и ежедневните трудности, пред които ти, твоите приятели и твоето семейство се изправяте редовно. Ако има едно нещо, което интересува всеки успешен предприемач, то това е решаването на проблеми. Както всички знаем, в реалния свят съществуват предостатъчно проблеми, които имат нужда от решение. От глобалния недостиг на храна през промяната на климата до системната бедност. Светът се сблъсква с множество изключително важни въпроси, които трябва да бъдат разрешение пред края на следващото десетилетие. Така че, не се страхувай да мислиш мащабно.

Това обаче не означава, че е нужно да работиш само в голям мащаб, за да направиш нещо смислено и да оставиш положително въздействие върху живота на хората.

Вземи за пример моята приятелка Сара Блейкли, основателка на компания за бельо Spanx, която стана милиардерка на 41 години. През 1998 г. тя имаше един много прост проблем: Сара искаше да изглежда добре в бели панталони. Какво направи по въпроса? Взе ножици и изряза стъпалата на чорапогащника си. Тази малка корекция постави Сара на пътя към успеха, създавайки бизнес, който днес носи щастие на милиони жени по света. Сега, когато Spanx се превърна в безспорен успех, Сара може да се фокусира върху по-мащабната си мисия: правата на жените.

Важно е, когато започнеш бизнес да изпитваш силна страст и интерес към определено нещо, но няма никаква причина, обектът на твоя интерес да не се промени с времето. Когато започнахме първия проект под името Virgin преди 45 години, ние не споделяхме обща страст към балоните, влаковете и здравните клубове. В действителност, някои от компаниите, които днес са неразделна част от Virgin Group, като Virgin Mobile, са в индустрии, които дори не съществуваха по времето, когато започнахме първия си бизнес.

Когато човек прекарва дълго време в определен бизнес, той опознава хората в индустрията и научава техните истории, които разкриват пред него нови посоки на развитие, които да следва. С времето може да откриеш, че защитата  на потребителските права е една от най-големите ти страсти, въпреки че никога не си се замислял по темата.

Когато бизнесът ти потръгне, не трябва да се страхуваш да насърчиш хората от твоя екип да потърсят своите собствени интереси., Позволи им да преследват проекти, които не влизат в техните задължения към компанията, и се възползвай от това, което те откриват.

Вземи за пример Алекс Тай, нашият директор, отговарящ за специалните проекти, който започна професионалната си кариера като пилот във Virgin Atlantic, роля, която от време на време продължава да изпълнява. Още от първия ден Алекс бе изпълнен с идеи, които успяваше да сподели с мен, тъй като по това време аз бях редовен пътник на Virgin Atlantic. Не всички бяха страхотни, но през годините той определено имаше няколко гениални прозрения. От предизвикателствата с лодки, балони с горещ въздух и скокове от високи сгради, ние подкрепихме много от идеите на Алекс, някои от които се превърнаха в символични за марката Virgin.

За да може една фирма да остане устойчива, ангажираща и значима, тя трябва постоянно д се развива. Предприемачите не могат да си позволят да стоят на едно място.  Хората трябва да бъдат насърчавани да преследват своите интереси и да споделят идеите си. Когато започнеш бизнес, опитай да създадеш среда, в която хората винаги да се питат: „Какво следва?“

Всеки читател на „МениджърНюз“ може да задава своите въпроси към Ричард Брансън на имейл: Richard.Branson@nytimes.com. Сътрудниците на световно известния предприемач съветват да посочвате името си, страната, имейл-адреса и сайта където четете колонката.

© 2017 Ричард Брансън (Разпространява се от The New York Times Syndicate)

СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ПРАВАТА THE NEW YORK TIMES SYNDICATE ПРЕДУПРЕЖДАВАТ, ЧЕ НИКАКВА ЧАСТ ОТ КОЛОНКИТЕ НА РИЧАРД БРАНСЪН НЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА, КОПИРА И ПРЕРАЗКАЗВА без тяхното изрично писмено съгласие. Текстовете на Ричард Брансън в България се регулират по принципите на авторското право.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ