Колонката на Ричард Брансън: Силата на местоимението „НИЕ"

Колонката на Ричард Брансън: Силата на местоимението „НИЕ

Колонката на Ричард Брансън: Силата на местоимението „НИЕ"

Въпрос: Вярвам, че най-добро е това работно място, в което се цени мнението на служителите, където се насърчава постоянното развитие на всеки и се  взима под внимание всички гледни точки. Какъв съвет бихте дали на мениджърите, които искат да създадат подобна работна среда в компаниите си? Какво може да направят, за да задържат добрите си хора в екипа?

-Анджела Джегоу

Отговор: Успехът в бизнеса се върти около хората, хората и пак хората. Вашият екип представлява най-голямото предимство, което имате пред вашите конкуренти, независимо вида на дейността и сферата на работа, в която се развивате. Именно за това е толкова важно бизнес лидерите да се грижат добре за своите хора.  

Способността да мотивирате и вдъхновявате е задължително умение за всеки съвременен лидер. Трябва да бъдете много ефективни в хваленето на вашите служители и извличането на най-доброто от техните способности.  Според мен служителите са като цветята: ако се грижите за тях и им давате достатъчно светлина, те ще цъфтят. Ако хвалите хората и им давате възможности, те ще растат.

Освен това, ние се стремим да мотивираме служителите и да поддържаме тяхната ангажираност като им осигуряваме добре проектирани, екосъобразни офиси, които предлагат много естествена светлина и даваме стимулиращи задачи, върху които да работят. Гарантираме, че тяхното здраве и благополучие са от първостепенно значение за нас. Знаем, че когато служителите са здрави и щастливи, те започват да постигат успехи, а успешният служител е в основата на успешния бизнес.

Още по-важно за бизнес лидерите е да бъдат страхотни слушатели. Офисът на най-горния етаж може да ви предложи страхотни гледки, но ако редовно не слизате до по-ниските етажи, няма да имате ясна представа за това какво точно се случва във вашата компания.

Добрият лидер трябва да бъде видим, достъпен и отзивчив. Той трябва да слуша хората, да отбелязва това, което му казват и да работи по отстраняването на всички притеснения, които възникват.

Още от самото начало нашият екип във Virgin постави категоричен акцент върху местоимението „ние“, а не върху „аз“. В основата на всеки наш бизнес стои идеята за разрушаването на рамките, които ограничават екипната работа и съвместните усилия.

Ние също така вярваме, че иновацията не е поле на изява само за така наречените творци и мениджъри на високи позиции, тя е за всички. Склонни сме да разглеждаме мненията и идеите на всички хора, работещи в организацията, и това ни помогна да установим, че служителите, които работят на първа линия и имат пряк контакт с нашите продукти или услуги, често са в най-добра позиция да предложат конкретни подобрения и да намерят решение на създалите се проблеми.

Грижим се да дадем на всички наши хора истинско чувство за самостоятелност и автономия.  Насърчаваме ги да се възползват от гъвкавото работно време, така че да могат ефективно да управляват баланса между професионалния и личния си живот.

Най-просто казано, ръководителите са отговорни за овластяването на своите служители, а не за контрола над тях.

Овластяването на работниците е ключ не само към привличането на велики хора, но и за тяхното задържане. Ако служителите смятат, че техните идеи не получават заслуженото внимание, или че гласовете им не се чуват, те ще бъдат по склонни да потърсят работа другаде.   

Работодателите често пренебрегват този факт, оправдавайки го с извинението, че хората, които напускат, просто не са били подходящи за ролята. По мое мнение това е доста банално и мързеливо мислене.

Лидерите, които предоставят на своите служители възможността да изразят своите идеи, не само им дават чувство за цел и смисъл, но и увеличават шанса за успех на своята фирма. Това е ситуация, при която всички печелят.

Така че, когато хората ме питат какво искам от лидерите на Virgin, отговорът ми е прост: това, което най-много ценим, е способността на лидера да покаже истински интерес и загриженост за благополучието на своите екипи. Знаем, че когато лидерите се грижат добре за служителите ни, същите тези служители ще се грижат добре за нашия бизнес.

Всеки читател на „МениджърНюз“ може да задава своите въпроси към Ричард Брансън на имейл: Richard.Branson@nytimes.com. Сътрудниците на световно известния предприемач съветват да посочвате името си, страната, имейл-адреса и сайта където четете колонката.

© 2017 Ричард Брансън (Разпространява се от The New York Times Syndicate)

СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ПРАВАТА THE NEW YORK TIMES SYNDICATE ПРЕДУПРЕЖДАВАТ, ЧЕ НИКАКВА ЧАСТ ОТ КОЛОНКИТЕ НА РИЧАРД БРАНСЪН НЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА, КОПИРА И ПРЕРАЗКАЗВА без тяхното изрично писмено съгласие. Текстовете на Ричард Брансън в България се регулират по принципите на авторското право.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ