Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Когато кризата отмине

Pexels

Авиокомпаниите спряха да изпълняват полети, големи спортни събития бяха отменени, държавите постоянно въвеждат нови рестрикции, за да остане вирусът отвъд границите им. В тези времена на криза трябва да останем спокойни и оптимистични. За щастие, част от работата на предприемачите и бизнес лидерите е именно да останат спокойни, дори в толкова напрегнати условия.

Предприемайки проактивни действия сега, можете да осигурите по-стабилна позиция за бизнеса си, когато кризата отмине. Всъщност, Китай, където вирусът се появи за първи път, вече дава индикации за възстановяване на икономиката си. Предлагаме ви 4 опорни точки, с помощта на които да си помогнете за справянето с COVID-19.

Как влияе ситуацията на потребителите ви?

В зависимост от индустрията, в която работите, потребителите ви може да имат специфични проблеми заради коронавируса. Помислете стратегически върху това как им се отразява пандемията и как можете да помогнете.

Вашата работа като собственик на един бизнес е да установите как да препозиционирате продуктите или услугите си, така че да продължите да бъдете полезни.

Поработете върху дългосрочните инвестиции

Особено ако се занимавате с В2В, коронавирусът може да е възможност за по-дългосрочни инвестиции в бизнеса ви. Сега е моментът да преоцените операциите, процесите и плановете си.

В тази несигурна ситуация обезателно продължавайте да поддържате добри отношения с клиентите си.

Пригответе се за спад

Естествена последица от пандемията е спадът в търсенето и продажбите. Бъдете готови за него – това няма да ви подмине, но предварителното планиране как да се възстановите ще ви е от полза.

Помислете за нови канали за продажба

Дори и под пълна карантина, хората ще продължават да искат и да имат нужда да купуват. Например ако заради коронавируса посещаемостта на физическите ви обекти се понижи, опитайте да промотирате повече възможността за онлайн продажби сред клиентите си. Много компании вече се преориентират, за да запазят стабилни приходите си и да продължат да осигуряват достъп на потребителите до предложенията си.

Вярвам, че компаниите може да направят големи усилия днес, за да са добре позиционирани за по-голям успех утре. Винаги ще има предизвикателства и кризи, които да засягат бизнеса ни. Това, което трябва да направим, е да се адаптираме и да приемем с отворени обятия възможностите, дори от такива огромни кризи като коронавируса.

Грег Шварц за Entrepreneur.com

още от Управление