Космически пожарникар – това е професия на бъдещето, вярват децата

На гости в "A1"...

Сладкар, музикант, космически пожарникар, изобретател, учител, лекар, пречиствател, програмист, химик, зоолог, инженер и дизайнер на роботи – това ще бъдат професиите на бъдещето след едно десетилетие. Прогнозите са на децата, които се включиха в шестото издание на проекта “Гордея се с труда на  моите родители” на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. В седмицата на народните будители, близо 1000 деца на възраст между 7 и 14 години прекараха 1 работен ден в компаниите, в които работят техните родители. Компаниите участници в инициативата, които тази година бяха 21, представиха на малчуганите различните професии.

“Програмата се превърна в една от най-успешните инициативи на Българската мрежа на Глобалния договор. С нея предаваме най-важното послание - трудът е основна ценност, възпитанието и доброто отношение към труда като съзидание и творчество.”, споделят организаторите от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.

По време на гостуванията в компаниите малките участници размишляваха над важни теми. В отговорите си на  въпроса: “Какво трябва да направим сега, за да бъде светът по-добър след 10 години?” малчуганите бяха категорични, че трябва да учим повече, да бъдем добри един към друг, да пазим природата си и да изобретяваме нови неща. А въпросът как си представят света след 10 години развихри фантазии за плаващи и летящи къщи и коли, живот извън нашата планета, както и съществуването на хора-роботи, които също ще имат способността да летят.

Шестото издание на “Гордея се” ще завърши с публичната част на проекта - вече традиционния “Базар на професиите”, който ще се проведе на 23 и 24 ноември с вход свободен в зала “Джон Атанасов” на София Тех Парк. Участниците в него ще представят по нетрадиционен начин пред децата същността на своите професии. Освен обиколка на щандовете на различните специалисти, гостите ще имат възможност да се срещнат и с професионалисти от най-различни сфери под формата на лекции, както и да направят консултации за кариерно ориентиране. Базарът тази година е насочен към деца и тийнейджъри между 8 и 16-годишна възраст.

Компаниите, които участваха в първия етап на “Гордея се” в началото на ноември са представители на различни индустрии като минно дело, енергетика, лека промишленост, търговия, медии, IT, телекомуникации, банково дело, фармация, социални дейности, логистика и креативна индустрия. Това са А1, Амер Спортс, Асарел Медет, Борика, Булсатком, Солвей Соди, Доверие Брико, Дънди Прешъс Металс Челопеч и Крумовград, Контур Глобал Марица Изток 3, фондация Конкордия, Мелексис, Неохим, ОББ, Овергаз, Пощенска банка, Софарма, Стомана Индъстри, ТехноЛогика, Transpress и Хаос Груп. “Гордея се” се проведе в 16 града в цялата страна - София, Пловдив, Бургас, Варна, Добрич, Плевен, Благоевград, Гълъбово, Девня, Димитровград, Крумовград, Панагюрище, Перник, Сандански, Челопеч и Чепеларе.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ