Работя с хора, които не се плашат от трудности и знаят, че всяка промяна е урок

Работя с хора, които не се плашат от трудности и знаят, че всяка промяна е урок

Работя с хора, които не се плашат от трудности и знаят, че всяка промяна е урок

Николета Станаилова, финансов директор на „Телелинк Бизнес Сървисис Груп“ АД („ТБС Груп“) разказва за своя кариерен път в компанията, екипния дух, промяната като константа и вдъхновението да решаваш предизвикателни задачи.Като финансов директор на „ТБС Груп“ е минала през всички нива на развитие и е участвала в трансформациите на компанията от основаването ѝ до днес. Вече 20 години тя тръгва към работното си място с идеята, че с дейността си добавя стойност в развитието и успеха на компанията.

- Какво си спомняте от първия си работен ден в „Телелинк“?

- Попаднах в дружеството два месеца след създаването му и се озовах сред млади, мислещи и вдъхновени хора, вярващи, че компанията ще бъде водеща в изграждането на телекомуникационни мрежи. Влязох в екипа на „Телелинк“ след 5 години в коренно различна сфера – финансова къща, чиято дейност се движи от валутните курсове, цените на петрола, опциите, фючърсните контракти и т.н.

- Как ви подейства разликата между двата свята?

- Беше обновяващо и много зареждащо. Вместо рутинно счетоводство се изправих пред предизвикателството да бъда част от екип, който трябваше да изгради цялостна финансово-счетоводна система, отразяваща процесите в дружеството. За първи път на практика видях същността на управленското счетоводство.

- Вече 20 години сте част от този екип. Как се промени компанията пред очите ви? Каква е трансформацията и в хората, с които работите?

- „Телелинк“ започна, изграждайки мрежите на мобилните оператори, а през 2004 г. стартира със системна интеграция, а след това и с изграждане на интелигентни системи за наблюдение, управление и сигурност. В периода 2010–2014 г. собственикът на „Телелинк“ придоби и учреди няколко дружества на Балканите. През 2017 г. компанията започна трансформация с цел обособяване на дружествата в три направления „Бизнес услуги“, „Инфраструктурни услуги“ и „Продуктово развитие“. Като продължение през 2019 г. бе учредено „ТБС Груп“ АД, в което чрез преобразуване чрез отделяне бяха обединени дружества, специализирани в „Бизнес услуги“ – ТБС ЕАД, „Комутел Сърбия“, „Телелинк Черна гора“, „Телелинк Босна и Херцеговина“, „Телелинк Словения“ и „Телелинк Албания“. По-късно в състава на „ТБС Груп“ се включиха и новооснованите дружества – „ТБС Македония“, „ТБС Хърватска“ и ТБС САЩ, като в процес на регистрация са такива и в Румъния и Германия.

Ако трябва да обобщя, промените бяха много – разшириха се както предлаганите решения към клиенти, така и териториалното позициониране, преминахме през специфични трансформации. Всичко това бе възможно благодарение и на израстването на колегите, придобития опит и компетентност, непрекъснатите обучения. Продължавам да виждам в тях желание за развитие, като се запазиха духът, отдадеността и ентусиазмът на екипа. Мисля, че всички се научихме да бъдем по-адаптивни и по-партньорски настроени един към друг при проблеми и различие на гледните точки, търсейки заедно най-доброто решение.

- Какво ви мотивира да останете вече 20 години?

- Всички промени, преобразувания и трансформации ни изправяха пред много предизвикателства и казуси, така че, търсейки решения и реализирането им след това, да науча нови и различни неща. Аз съм математик по душа и образование и решаването на задачи е нещо, което ме зарежда и обогатява. Имах и невероятен късмет да попадна в среда, в която има дух и усещане, че сме не просто екип, а общност от съмишленици и приятели, готови да се подкрепят и развиват, споделяйки цели, определена култура и ценности.

- Как вие и вашият екип участвахте в подготовката за излизането на борсата на „ТБС Груп“?

- Трябваше да се изготви огромна документация във връзка с предлагането и проспекта. Всичко това беше немислимо без финансово-счетоводния отдел и без финансовия ни анализатор и инвестиционния посредник. След като „ТБС Груп“ стана публично дружество, следвайки принципа на отговорност и открита комуникация с акционерите, бе необходимо да се организираме за предоставяне на информация съгласно законовите разпоредби, както и за регулярните дигитални събития на „ТБС Груп“ за всяко тримесечие. В съответствие със Закона за публичното предлагане на ценни книжа и европейските директиви създадохме необходимите вътрешни правила и процедури. Дейността на екипа ни се увеличи чувствително поради разрастването на дейността на групата и поради изискванията към публичните дружества. Но трите успешни транша с акции на „ТБС Груп“ са потвърждение за доверието на акционерите и доказателство, че сме успели да се справим.

- Как успявате да мотивирате екипа си в тези важни моменти?

- Хората, с които работя, имат желание да се развиват и осъзнават, че трудностите и всяка промяна водят до нещо ново, което да научат, и са още едно стъпало, което да изкачат. Важно е колегите да усещат доверието ми в техните способности, да получат оценка за работата си и признание за труда си. Компанията има политика за стимулиране на служителите чрез бонуси, включително и с акции, както и възможност за професионално израстване.

- С какво най-много се гордеете в работата ви?

- Чувствам удовлетворение, а не гордост, че съумях, да добавя стойност в осигуряването на финансиране, управлението на паричните потоци, процесите на бюджетиране и отчетност, корпоративните трансформации. Разширихме кръга на ползваните финансови продукти, което ни дава възможност да предлагаме и привличаме клиенти с гъвкави и финансово ефективни за тях решения. И, разбира се, последното предизвикателство – листването и публичният статус на „ТБС Груп“.

Автор: Борис Иванов. Текстът е публикуван в бр. 06/21 на сп. "Мениджър"

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ