Шест тенденции във фирменото обучение през 2021 г.

Шест тенденции във фирменото обучение през 2021 г.

Шест тенденции във фирменото обучение през 2021 г.

Ако научихме нещо през 2020 г., то това е, че на практика всичко е възможно и че, както каза японският философ Окакура Какузо, изкуството на живота е постоянно пренастройване на нашата среда. През цялата тази година видяхме как компаниите и професионалистите трябваше да се адаптират бързо към промените в работната среда и към новите модели на дистанционна работа. А това изисква дълги часове обучение от страна на всички работници и необходимостта компаниите да демократизират обучението в своите екипи, пише eleconomista.es.

Преди пандемията подобряването на уменията е било приоритет за много организации, но сега вече се е превърнало в задължително изискване.  Udemy for Business, продуктът на Udemy за обучение, насочен към работната среда, представя доклада Learning Trends in the Work Environment 2021 (Тенденции в обучението на работното място 2021). Проучването оценява развитието в обучението през 2020 г. и дава отговор на въпроса кои ще са тенденциите и уменията, които ще оформят работната среда през следващата година.

Данните от проучването показват, че има значително увеличение на процента на глобалната работна сила, която е избрала да се обучава през 2020 г. (38%) в сравнение с 2019 г. (14%). Това е разлика от над 20 процентни пункта, която се дължи главно на нарастващия брой организации, които признават за съществуването на разлика в уменията на настоящия пазар на труда, както и тяхната отговорност да се опитат да я намалят.

Изследването разкрива, че основната цел на програмите за обучение и развитие през 2020 г. в компаниите е да се намали разликата в уменията (62%), последвана от необходимостта от стимулиране на растежа на организацията (46%) и подобряване на ангажираността на служителите към компанията (44%). В този смисъл 57% от работниците твърдят, че са доволни от програмите за обучение и развитие на техните организации.

Ако се разгледат пречките, които стоят между усвояването на нови умения или актуализирането на съществуващите, основните фактори, изразени от анкетираните, са липсата на време (61%) и бюджетните ограничения (42%).

Тенденции в обучението през 2021 г.

Психично благополучие и производителност. Световната здравна организация разкри, че депресията и тревожните разстройства, които водят до загуба на производителност, струват на световната икономика трилион долара всяка година. В този смисъл благосъстоянието на работното място се превърна в ключов въпрос: търсенето на тези умения нараства непрекъснато през 2020 г. и прогнозите показват, че тази тенденция няма да спре.

Сред уменията, които са нараснали най-много през 2020 г., свързани с психическото благосъстояние, откриваме: управление на тревожността (с увеличение от 3,967% спрямо 2019 г.) и устойчивост (+ 1,296%). Докато свързани с производителността са контролът на времето (+ 990%) и мотивацията (+ 855%).

Сътрудничество. С пандемията комуникационните процеси между служителите бяха сериозно нарушени. Работата от вкъщи изисква добър лидер, който знае как да ръководи, както и допълнителни усилия за поддържане на контакт и развитие на екипния дух. През 2020 г. голямото търсене на комуникационни и лидерски умения показва интереса на служителите на всички йерархични нива към обучение в тези области за подобряване на работата в екип.

Сред уменията, които са нараснали най-много през 2020 г., свързани с комуникацията, са: способността за слушане (+ 1,650%) и бизнес комуникацията (+ 1,585%). Докато тези, свързани с лидерството, са: разнообразие и приобщаване (+ 1,259%) и капацитет за вземане на решения (+ 1,240%).

Работа с данни. Науката за данните вече не е само за учените. Всяка дисциплина има свой собствен тип данни и все повече служители се учат да използват потенциала ѝ. Това от своя страна улеснява вземането на решения.

Лидерите в класацията на уменията, нараснали най-много през 2020 г., са свързани с анализа на данни: Salesforce (+ 664%) и SAP (+428). Докато при уменията, свързани със софтуера за визуализация на данни, срещаме Google Sheets (+ 858%).

Автоматизация на науката за данните. Мащабният напредък в автоматизацията и изкуствения интелект позволи създаването на нови инструменти за анализ на данни, които автоматизират голям брой повтарящи се задачи. Това дава възможност да се анализират невъобразими количества данни за секунди и позволява на учените да ускорят процесите и да отделят повече време за разработване на стратегии и решения.

Сред уменията, които са нараснали най-много през 2020 г., свързани с автоматизираното обучение, са: PyTorch (+ 542%) и Tensorflow (+ 458%). Въпреки че сред свързаните с автоматизация на данните умения, се открояват съхранението на данни (+ 1,488%) и моделирането на данни (+ 466%).

Хибридни роли. Разширяването на полето на експертиза дава възможност на различните служители на компанията да разберат по-добре процеса на създаване на продукт или софтуер. Този преглед подобрява вземането на решения и знанията им. Така гъвкавото управление на проекти и хибридните роли постепенно се превръщат в норма, като все повече служители диверсифицират областта на експертизата, свързана с тяхната роля.

Сред уменията на DevOPs, които са нараснали най-много през 2020 г., са: JMeter (+ 2,590%) и Docker Certified Associate (+ 1,308%). Докато тези, свързани с изчислителните облаци, са при Microsoft AZ-900 (+ 2,417%) и Google Cloud (+ 1,381%).

Кибер защита. С широкото възприемане на дистанционната работа, защитата на данните се превърна в основен проблем за IT отделите. Тъй като служителите вече не са в сигурната мрежа на организацията си и мнозина дори са започнали да работят със собствени екипи, е трябвало да се справят с увеличаването на кибератаките.

Киберсигурността се превърна в приоритетен въпрос за много компании, които се опитват не само да избегнат финансови, информационни и информационни загуби, но и загубата на репутацията си. Въпреки че компаниите работят по нея, днес 44% от организациите все още не предоставят на служителите си обучение по киберсигурност.

Сред уменията, свързани с киберсигурността, в които служителите са били обучени най-много през 2020 г., са етичното хакерство (+ 418%) и DevOPs (+ 397%). 

Източник: eleconomista.es

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ