Твърде заети? Не и в тези случаи

Твърде заети? Не и в тези случаи

Твърде заети? Не и в тези случаи

Като лидер, как успявате да поддържате най-високо ниво на ефективност и продуктивност, когато условията на работа са далеч от идеалните?

Когато нещата са стабилни, не сте изправени пред икономически затруднения и не сте подложени на стрес, произтичащ от предстояща среща със служители, на които трябва да кажете, че ще бъдат съкратени, животът на средностатистическият лидер е добър и предвидим.

По време на криза обаче на преден план излизат добрите лидери, които скачат в окопите, рамо до рамо със своите служители . За тях благополучието на техните работници е приоритет номер едно.

През годините аз съм говорил със стотици лидери, както добри, така и не толкова. Това, което мога да ви кажа за първите е, че те никога не са твърде заети за следните неща:

Не са твърде заети, за да слушат

Деб Мюлър, главен изпълнителен директор на HR Acuity, казва, че лидерите, които са добри слушатели, демонстрират уязвимост и човечност, което помага на служителите им да ги видят в друга светлина, различна от тази на шефа.

„Добрите слушатели не се страхуват да говорят по трудни теми, като например неравенство в заплащането и сексуален тормоз. Те не се страхуват да поемат инициативата и да започнат диалог, независимо от това колко чувствителна е дадена тема“, казва той.

По думите му внимателното слушане изпраща сигнал, че лидерът цени мненията и идеите на своите служители и признава приноса им за успехите на компанията.

Не са твърде заети, за да инвестират в служителите си

Ако смятате, че ситуацията в момента е тежка, може да си представите пред какво предизвикателство е бил изправен  Том Фийни, който поема лидерската роля в Safelite AutoGlass в началото на световната финансова криза през 2008 г.

Докато по това време повечето бизнеси следваха стандартната процедура за ограничаване на разходите (съкращения на работни места, замразяване на заплати и тн), Фийни и неговият лидерски екип предприемат по-различен подход. В отговор на рецесията те повишават заплатите на своите служители и увеличават бонусите.

„Ключът към оцеляването по време на криза не зависи толкова от акционерите и подобряването на оперативната ефективност, а до поставянето на вашите служители на първо място. Това означава, да демонстрирате ангажираността си към тях с действия, а не само с думи“, коментира Фийни.

Неговата стратегия завършва с успех. За 10 г. под управлението на Фийни клиентите на компанията нарастват от 5 000 на 16 000, а продажбите и се увеличават с 200%.

„Когато се грижите за вашите хора, те се грижат за клиентите ви. Всичко си идва на мястото“.

Не са твърде заети, за да търсят обратна връзка

Лин Херик, главен оперативен директор на GreatCall, вярва, че някои от най-ценните приноси за успеха на компанията идват от идеи, до които служителите стигат в ежедневната си работа.

„Лидерите трябва да търсят обратна връзка от хората, от които зависи дали компанията работи – служителите. Обърнете внимание на предизвикателствата, пред които са изправени те, и отделете време, за да ги насърчите, да им благодарите и да изслушате това, което имат да кажат. Бъдете отворени за критики и опитате да се свържете с тях на лично ниво“, коментира Херик.

Според него насърчаването на добрата работа на екипите днес е по-важно, откогато и да е било, като лидерите трябва да отделят повече време за мотивиране на своите служители.

„Когато участвате в срещи на екипа вие придобивате по-добра представа за това какво чувстват и мислят вашите служители и какво ги притеснява“, казва още той.

......................

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ