Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

10 неща, които служителите искат от своя шеф

Снимка: Shutterstock

Пазарът на труда днес е по-динамичен от когато и да е било, което означава, че мениджърите са изправени пред редица предизвикателства при назначаването и запазването на най-талантливите служители. По тази причина сега е възможно най-добрият момент да продължите развитието си като шеф и да се уверите, че управленският ви подход кара хората да искат да работят за вас.

За да постигнете този ефект, трябва да знаете какво точно очакват служителите ви от вас и да изпълните някои от техните най-важни искания. Ето и 10 от тях:

1. Искат да задавате ясни и конкретни цели

Това е правило номер 1. Най-важното нещо, което може да дадете на вашите служители е чувство за смисъл от работата, която извършват, и цел, която да преследват.

2. Искат да разбирате от нещата, за които говорите

Няма нужда да бъдете експерт по всичко. Всъщност, изобщо не трябва да бъдете такъв, защото е значително по-добре да назначавате експерти по всеки аспект от работата, които да ви помагат с нещата, от които не разбирате. Въпреки това, трябва да имате едно определено ниво на компетентност по всеки въпрос, които засяга вашата работа и тази на екипа ви. Достатъчно е да можете да покажете на вашите служители, че разбирате какви са техните нужди и че полагате усилия, за да им осигурите средствата и инструментите, които ще им позволят да разкрият пълния си потенциал.

3. Искат да уважавате времето им

Можете и трябва да искате от служителите си да постигат велики неща. Вашата работа е да ги мотивирате да бъдат най-доброто си Аз и да работят за постигането на онези амбициозни цели, за които говорихме в първото правило. Същевременно с това обаче не трябва да забравяте, че хората имат живот извън офиса. Те се нуждаят от работни графици, които са съобразени с техния начин на живот и със специфичните обстоятелства на ежедневието им, както и от шеф, който ги уважава достатъчно, за да не губи тяхното време.

4. Искат да им зададете ясни приоритети

Когато всичко е приоритет, всъщност нищо не е приоритет. Най-добрите ви служители искат да знаят кои задачи смятате за приоритетни, за да могат да се фокусират върху най-важното. Те също така искат да бъдете последователни в тези си решения и да не сменяте приоритетите си за щяло и нещяло.

5. Искат да им казвате истината

Работили ли сте на място, в което хората на ръководни позиции крият в тайна важна информация и разпределят когато и както намерят за добре? В почти всички случаи това е грешна тактика, създаваща атмосфера на съмнения и недоверие, която кара служителите постоянно да се питат дали има нещо, което не им казвате.

6. Искат да казвате моля и благодаря

Любезността е истински магически елексир. Дори нареждате на служителите си да направят нещо, без да оставяте място за дебат и недоволство, не ви струва нищо да кажете едно „моля“, което може да направи хората много по-склонни да изпълнят добре вашето желание. Една от основните задачи на лидера е изграждането на култура на благодарност във фирмата . Казвайте възможно най-често „благодаря“.

7. Искат да задавате добри въпроси

Когато задавате интелигентни, точни и недразнещи въпроси на вашите служители, вие им демонстрирате две неща – че ви е грижа за тях и че разбирате същността на ситуацията. От това те ще разберат, че не няма причина да се притесняват, че всичката им добра работа по даден проект ще отиде на вятъра, защото вие не можете да изпълнявате ефективно ролята си на лидер и не можете да мотивирате другите хора от екипа.

8. Искат да наемате на работа най-добрите

Назначаването на нови служители и тяхното задържане в компанията са две от най-важните неща, за които отговаря всеки шеф. Вашите служители искат да знаят, че се стараете постоянно да подобрявате екипа си, привличай нови таланти. Те искат да се гордеят с факта, че са част от компетентен и можещ екип, пълен с добри професионалисти.

9. Искат да поемате отговорност за провалите

Вие сте капитана на кораба. Това означава, че дори и някои служители да правят грешки в своята работа и да не допринасят достатъчно добре за общите цели, когато екипът се проваля, отговорността е изцяло ваша. Служителите ви искат да знаят, че ако се стигне до подобна ситуация, вие ще поемете вината за отборния неуспех и няма да търсите изкупителни жертви.

10. Искат да имате добро чувство за хумор

Разбира се, служителите ви не искат някакъв комедиант, а шеф, който да може да се смее на шегите в офиса и да внася една по-хумористична нотка в трудните ситуация.

..........................

Бил Мърфи младши, изпълнителен редактор на TheMid.com и основател на ProGhostwriters.com, за Inc.com

още по темата
още от Управление
12
Вторник
Ноември