Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Думите, които затварят врати и създават бариери

Снимка: Shutterstock

Дори на най-интелигентни и успешни лидери се случва да казват неща, кои са не добре обмислени и понякога откровено глупави. Най-парадоксалното в случая е, че много често тези ръководители остава неприятно изненадани, когато думите им доведат до обратния ефект на това, което са се стремили да постигнат.

Това са 12 от най-глупавите неща, които никога не трябва да казвате на вашия екип:

1. Направете го по моя начин.

Ако сте назначили на работа група талантливи, компетентни и опитни служители, защото знаете, че те ще се справят най-добре с някои конкретни проекти, по които работи вашата компания, но същевременно с това им казвате как точно трябва да си вършат работата, вие ги демотивирате и отчуждавате от работния процес

2. Това никога няма да се случи.

Използването на думата „никога“ затваря врати и създава бариери. Тази дума ви кара да звучите непрофесионално и наивно. В крайна сметка, нищо не е невъзможно и винаги има начин да постигнете това, което искате.  

3. Разбирате ли какво искам да кажа?

Важно е да се уверите, че всички са на същата страница и че са наясно със своите задължения, но трябва да намерите начин да постигнете този резултат без да звучите снизходително и надменно.

4. Не е ваша работа.

 Всичко, свързано с задачите и проектите, по които работи екипа, е работа на всички.

5. Това беше моя идея.

Ако отделяте прекалено много време на това кои е дал идеята и кои е допринесъл най-много за успеха на екипа, значи не се концентрирате върху най-важното. Като екип вие се проваляте и успявате заедно. Фокусирането върху отделните индивиди(и особено върху самите вас) е грешния подход към работа, при която в крайна сметка всичко зависи от добрата работа в екип.

6. Това не е правилния начин.

Има много начин ида кажете на някой, че е излязъл от правилния път. Важно е да не забравяте, че хората правят нещата по различен начин и че всеки има свой уникален подход към работата. Ако мислите, че някой греши, опитайте да започнете диалог, вместо да правите крайни изявления.

 7. Преди да се изкажете, нека ви обясня…

Няма случай, в който да е приемливо да прекъснете някой и да му кажете да спре да говори. Добрата комуникация е от ключово значение за ефективната работа в екип. Важно е да създадете работна атмосфера, в която всеки служител изразява своето мнение. И не на последно място, слушайте, преди да говорите.  

8. Това вече сме го чували.

Дори и да е така, нищо не ви пречи да изслушате говорещия. Може би при повторното изказване ще забележите детайл, който сте пропуснали първия път, и ще научите нещо ново.

9. Защото така казвам.

Тази фраза, която е иззета директно от речника на строгите родители, ще накара хората да извъртят очи и да изгубят и последната капка уважение, което са имали към вашето ръководство.

10. Явно не си разбрал.

Понякога хората правят грешки, защото не са разбрали какво точно се иска от тях, но това не променя факта, че е непрофесионално и неуважително да се предположи, че липсата на разбиране е изцяло по вина на сгрешилия служител. Може да не сте се изказали достатъчно ясно и да не сте обяснили добре задачата, която сте възложили на вашите служители. Каквато и да е причината за неразбирателството, не трябва да се изразявате по такъв начин, че да карате хората да сe унизени и не достатъчно умни, за да разберат какво точно искате от тях.

11. Какво печеля от това?

Тази фраза няма никакво място в речника на един лидер. „Какво печели екипът?“ – това е единственият вариант, в който тя може да бъде използвана.

12. Аз съм шефът.

Всички знаят, че вие сте шефът и нямаше да има нужда да им го напомняте, ако се държите като такъв, което означава да им позволявате да си вършат работата без да им се месите излишно, да ги подкрепяте с каквото можете и да им помагате да се развиват.

На всички ни се е случвало да казваме глупави неща, без дори да го осъзнаваме. Особено важно е обаче когато заемате управленска позиция да мислите, преди да говорите.

.........................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

още по темата
още от Управление
09
Понеделник
Декември