нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

4 лоши навика в управлението

Снимка: Shutterstock

3. Избягват обратната връзка

Едно от най-тежките изпитания за лидерите, разчитащи на стила на управление „отгоре-надолу“, е да бъдат открити за получаването на обратна връзка. За тези шефове е изключително трудно да попитат служителите си „Как се справям като лидер?“, защото те са водени от гордост и високомерие и отказват да се вслушат в чуждото мнение, защото вярват, че винаги са прави. Това, което тези шефове могат да научат от по-смирените лидери е, че получаването на честна и обективна обратна връзка може да им помогне да станат по-добри и да се развият като лидери.

4. Насаждат страх вместо да насърчават добри взаимоотношения

Противно на общоприетото разбиране, противоположното на любовта не е омразата, а страхът. Страхът на работното място ограничава креативността и продуктивността на служителите. Когато сме поставени в една среда на постоянен микромениджмънт и контрол, тялото ни реагира с по-високи нива на стрес и безпокойство, които водят до тежки последици за нашето здраве. В края на краищата, хората, които получават нужното уважение и честност от своя лидер, се представят значително по-добре от останалите.

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

още от Управление