7 истински причини, заради които хората напускат работа

7 истински причини, заради които хората напускат работа

7 истински причини, заради които хората напускат работа

Има безброй лични причини, които карат хората да се откажат от настоящата си работа. Може би са решили да обиколят света или пък да започнат бизнес от вкъщи. Кой знае?

От BusinessInsider са направили проверка на скорошни изследвания, касаещи мобилността най-различни професионалисти, и са откроили 7 причини, които най-често карат хората да си кажат „Аз съм дотук“.

1. ​Искат повече пари

Може да ви изглежда очевидно, но парите наистина са силен мотиватор.

Според проучване, проведено от Международния консорциум за развитие на изпълнителните изследвания (ICEDR), липсата на справедливо заплащане и компенсация са сред най-важните причини, заради които мъжете и жените, на възраст около 30 години, подават молба за напускане.

Жените са по-склонни да си потърсят ново поприще в търсене на по-добро заплащане. Цели 65% от участничките в проучването посочват парите като основна причина за смяна на местоработата, в сравнение с 56% от мъжете.

2. Не виждат възможности за развитие и обучение

Според същото изследване на ICEDR, най-често цитираната причина от мъжете за търсене на нова работа е липсата на възможност за растеж и развитие ( 65% от участниците в анкетата).

Подобни са били и резултатите от проучване на консултантската компания  Deloitte. Проучването е фокусирано върху работeщи от поколението Y . Липсата на варианти за кариерно развитие и растеж са основната причина за 71% от служителите, които планират да напуснат настоящата си работа в рамките на следващите две години. Този резултат пада до 51% за хората, които очакват да напуснат поста си след 2020 година.   

3. Нямат чувството за цел и предназначение

Терминът „цел“, е труден за дефиниране и може да изглежда неясен, но служителите наистина ценят възможността да работят по задача, която е значима и с голям полезен ефект.   

Въз основа на резултатите от проучването, от Deloitte подчертават „разминаването в целите" между служителите от поколението Y и техните шефове. Това показва липса на връзка между възможностите, които бизнесът предоставя и възможностите, които работещите искат.  

Данните от изследването демонстрират, че сред хората от поколението Y, които възнамеряват да останат в същата компания за повече от 5 години, 88% заявяват, че са доволни от чувството за цел и предназначение, което намират в организацията. Същевременно, само 63% от тези, които планират да напуснат в рамките на две години, са изказали задоволство от този аспект на фирмената култура.  

Според председателя на Deloitte Дейвид Крайкшанк, компаниите могат да намалят разминаването между желанията на работниците и предлаганите възможности, като използват активи в името на общественото благо и дадат шанс за участие на служителите от поколението Y.

Крайкшанк дава пример с лондонски фирми, които инвестират в програми за подпомагане на училища за хора в неравностойно положение. Целта е учениците да придобият умения, които се ценят високо на пазара на труда.

4. Прекалено често им се налага да работят екипно

Свикнали сме да приемаме думата „сътрудничеството“ само и единствено като символ на нещо позитивно. Всички се събират заедно и с помощта на общите им умения и знания, помогнат на компанията по пътя към успеха.

Изследователите, обаче твърдят, че сътрудничеството има и лоша страна. Колкото сте по-ценни за компанията, толкова повече се очаква от вас. Не след дълго вие сте затрупани от задачи и изисквания, които в крайна сметка изцеждат силите ви и ви карат да се откажете. Изследователите наричат този феномен „синдром на успеха“.

Най-лошото при него е, че мениджърите може изобщо да не осъзнават, че са претоварили служителите си до такава степен, че те са готови да напуснат работа. Понякога ръководителите дори не знаят, че техните хора работят по проекти и задачи на други екипи и отдели.  

Високопоставени лидери могат да помогнат за решаването на този проблем като покажат на своите служители кои задачи са от най-висок приоритет и като ги научат да казват „не“, когато е необходимо.   

5. Компанията не улеснява сътрудничеството между колеги

Пълното премахване на сътрудничеството между колегите няма да помогне за разрешаването на каквито и да е било проблеми.

Според проучване на консултантската фирма EY от 2015 година, една от петте най-често срещани причини за напускане на работа е липсата на сътрудничество между служителите. В световен мащаб, 71% от хората отбелязват този проблем като фактор в решението си за напускане.

6. Не се чувстват оценени

Всеки обича да чува, че се справя добре със своята работа.

В действителност, половината от анкетираните в проучване на CareerBuilder от 2013 година, заявяват, че признанието, без значение дали е под формата награди, парични премии или фирмени пътувания, е едни от най-важните неща, за да останат в компанията.  

Камерън Мориси, автор на бестселъра „The 7 Deadly Sins of Leadership“, пише за Linkedin, че мениджърите трябва да си задават няколко ключови въпроса, ако искат да разберат дали отдават заслуженото на своите служители. Тези въпроси включват.

Взимате ли предвид мнението и идеите на вашите служители?

Давате ли конструктивна критика на вашите служители?

Показвате ли признателност и благодарност?

Позволявате ли на служителите си да правят повече от това, което просто се очаква от тях?

7. Натрупват им се прекалено много извънредни часове

Според гореспоменатото проучване на EY, натрупването на извънредни часове е сред основните причини за напускане на работа. Изследвания показват, че 50-часовата работна седмица е постижима само за много кратки интервали от време. След като бъдат прескочени, производителността спада рязко.

Затова е важно мениджърите да обръщат внимание на времето, което техните служители прекарват в офиса, ако не искат да ги изгубят завинаги. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ