нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

8 начина да използвате критиката като средство за мотивация

Снимка: Shutterstock

3. Намерете баланс между критиката и позитивното насърчаване

Когато започвате първо с критиката, рискувате негативна реакция от ответната страна, която може да доведе до бързо затваряне на разговора. Преди да посочите грешката на вашия служител, покажете, че цените неговия принос за компанията и че вярвате, че той ще се справи с проблема.

4. Бъдете конкретни

Избягвайте да давате неясни, двусмислени и общи съвети. Детайлната критика помага на хората да разберат каква точно е тяхната грешка и как могат да я коригират. Например, вместо да кажете на ваш служител, че неговата презентация се „нуждае от още работа“, дайте конкретни предложения за промяна.Насрочете дата за последващ разговор, за да обсъдите неговия напредък. Колкото по-подробна е вашата критика, толкова по-лесно е за служителите да подобрят своето представяне.  

5. Избягвайте соченето с пръст

За да се избегнете чувството, че прехвърляте вината върху определен човек, съсредоточете критиката си към определено поведение или ситуация, а не към определена личност. Вместо да кажете  „Винаги закъсняваш с отчетите за разходите“, пренесете фокуса върху фактите като използвате израз от рода на „Отчетите за разходите трябва да бъдат готови в рамките на три работни дни, защото в противен случай клиентите не се таксуват навреме и счетоводният отдел се натоварва с допълнителна работа. Моля да се увериш, че ще бъдат готови навреме.“

още от Управление