Винаги наличен? Не го позволявайте!

Винаги наличен? Не го позволявайте!

Винаги наличен? Не го позволявайте!

Хибридният модел на работа предлага множество предимства, включително по-гъвкаво работно време и онлайн инструменти, които ни поддържат свързани. Поради завишените нива на натоварване, които обаче се наблюдават при работата от разстояние, бърнаут и умората стават все по-сериозни проблеми за служителите.

Прочуване сред 2500 работници в САЩ, част от четвъртото издание на тримесечния Talent Index на Beamery's, показва, че повечето хора са подложени на голям стрес при работата от вкъщи, тъй като при нея границите между работата и личния живот се размиват. За да приповдигнат духа на служителите и да се уверят, че те няма да ги напуснат в скоро време, бизнес лидерите трябва да въведат нови стандарти и най-добри практики за дигиталното работно място.

Ето три начина, по които лидерите могат да въведат нужните подкрепящи служителите политики в хибридния модел на работа:

Идентифицирайте, подкрепяйте и развивайте вътрешни таланти

Хората ще продължат да преразглеждат своите роли и да търсят нови възможности - това е трайният ефект от тревожните пандемични години. Следователно организациите трябва да се адаптират към новите условия на работа и да запълнят пропуските в уменията на своите служители като се фокусират върху разкриването на пълния им потенциал. На фона на ожесточената конкуренция за налични таланти, лидерите трябва да предложат подобрени възможности за обучение и развитие, ако искат да мотивират и задържат своя персонал.

Освен това служителите дават сигнали, че са готови да се захванат с нови предизвикателства и да придобият нови умения. Близо половината (46 процента) от мъжете и една трета (33 процента) от жените, участвали в проучването за Talent Index, споделят, че поемат допълнителни задачи по вътрешни проекти за компанията, за която вече работят.

„Сега е моментът лидерите да създават и споделят амбициозни планове, фокусирани върху дългосрочното развитие на таланти“, казва Абакар Саидов, главен изпълнителен директор и съосновател на Beamery.

По думите му лидерите също трябва да слушат внимателно своите служители, за да чуят какво наистина искат от кариерата си и да опитат да им осигурят възможности за постигане на тези цели в рамките на компанията.

Създайте граници, за да се противопоставите на подхода към от типа „винаги наличен“

Много хора, които работят от разстояние, имат чувството, че трябва винаги достъпни за техните ръководители. Тъй като платформите като Zoom и Teams ни поддържат постоянно свързани, за служителите става все по-трудно да се откъснат от работата в края на деня. Близо две трети (64 процента) от хората, интервюирани за проучването на Talent Index, казват, че получават съобщения, свързани с работата, извън нормалното работно време. Допълнителни 32 процента съобщават, че се чувстват притиснати да бъдат онлайн и достъпни, като по-младите служители са особено претоварени.

„Служителите търсят пример от лидерите си за това как да постигнат баланс в дигиталното работно място. За това ръководителите трябва да създадат прецедент как и кога професионалната комуникация приключва в края на работния ден. Те трябва да уверят служителите, че отговарянето на имейли и обаждания извън работното време не е задължително“, казва Саидов.

Насърчавайте социалните връзки между работещите в офиса и колегите им, които работят от вкъщи

Връзката между колегите е от решаващо значение за изграждането на продуктивна и здравословна работна. Това е особено вярно за по-младите служители. Мнозинството (80 процента) от анкетираните в проучването за Talent Index, на възраст 25-34 години казват, че приятелството с колеги е най-важното нещо за тях в работата. Но в света на хибридната работа някои служители може да се чувстват особено отдалечени от своите колеги.

„На всички нива и навсякъде лидерите трябва да дават приоритет на насърчаването на връзки между колеги, тъй като това помага за поддържане на силна работна култура“, казва Саидов.

„Организирайте онлайн срещи, групови дейности и разговори един на един между служителите, за да им помогнете да се опознаят по-добре и да насърчите отношенията им. Служителите, които се чувстват свързани със своите колеги, могат да се похвалят със по-здравословни работни взаимоотношения, по-голямо сътрудничество и подобрена ефективност“, добавя той.

…………………..

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ