нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Как да станете добър екипен играч

Снимка: Shutterstock

4. Адаптирайте се бързо

Не всичко, което правите като екип, ще завърши с успех. По пътя към заветната цел ще има много провали. Прекаления фокус върху неуспехите обаче може да се превърне в истинска пречка за напредъка. Именно по тази причина гъвкавостта е една от най-важните черти за екипния играч.

5. Избягвайте политическите игри в офиса

Политическите машинации в офиса могат да създадат токсична работна среда, която е най-добре да избягвате. За да го постигнете, винаги трябва да се отнасяте към колегите си с уважение и да не говорите зад техния гръб. Ако имате проблем с ваш партньор, опитайте да го дискутирате директно с него, лице в лице, преди да посетите шефа или отдел човешки ресурси.

6. Концентрирайте се върху целите на екипа

Въпреки че искате да се докажете като отличен служител, който се справя по-добре от всички останали, не трябва да изпускате от поглед по-голямата картина, особено когато работите по групов проект.

„В своята основа екипния играч е човек, който е готов да постави интересите на екипа над своите собствени.“, казва Патрик Ленсиони, автор на „The Ideal Team Player: How to Recognize and Cultivate The Three Essential Virtues“

Може да сте свършили страхотна работа по вашата част от презентацията, но това няма да има никакво значение, ако цялостният проект не постигне желания резултат.

7. Празнувайте успехите на колегите си

Един от най-лесните начини за изграждане на автентични и здрави взаимоотношения с вашите колеги е като им отдавате заслуженото за добре свършената работа, твърди Ленсиони.

„Най-добрите екипни играчи са скромни. Скромните хора винаги изтъкват приноса на другите и не търсят внимание за своето представяне. Те поставят екипа над себе си и определят успеха като колективно, а не индивидуално начинание.“, добавя той.

Отделете малко време на следващата срещна на екипа, за да благодарите публично на този колега, който ви е помогнал за завършването на важна задача. Когато отбелязвате успехите на вашите колеги, те ще бъдат по-склонни да направят същото за вас в бъдеще.

По материал от Monster.com

още от Управление