Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

За отровен климат се плаща скъпо

Снимка: Shutterstock

5. Шефове, които не се интересуват от нуждите и желанията на своите служители

Във фирмите с токсична култура няма място за намирането на баланс между личния и професионалния живот. Хората са принудени да жертват личния си живот в името на работата. Там нормалната работна седмица е 50-часова, времето за почивка е почти несъществуващо, а работната комуникация е 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

6. Клюките, които се разпространяват като тумор

Недоволните служилите често изразява своята фрустрация чрез разпространяването на вредни клюки. В най-лошата си форма тези слухове могат да нанесат сериозни психически щети върху хората, към които са насочени и да създадат една наистина токсична работна атмосфера.

7. Хората, които мислят, че знаят всичко

„Нямам нужда от обучение. Знам всичко, от което имам нужда“, е изказване, което може да учете от най-арогантните и егоцентричните си колеги. Те никога не слушат другите и не задават въпроси, защото мислят, че вече знаят всичко. Те отхвърлят напълно максимата, че „човек никога не трябва да спира да се учи“ и не вярват, че другите могат да ги научат на нещо ново.

8. Шефовете, които гледат на служителите си като на зъбни колела в машина

Шефове, които вярват, че всеки може да бъде заменен и гледат на своите служители като на  зъбни колела в машина, вместо като на достойни колеги, които дават всичко от себе си за компанията. В токсичните компании нуждите на хората не са от значение, единственото важно нещо са печалбите и производителността. В резултата на това тези фирми страдат от високи нива на стрес и често губят служители, които бързо напускат, за да потърсят работа на по-добро място.

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

още по темата
още от Управление
22
Събота
Февруари