Аз съм върхът!

Аз съм върхът!

Аз съм върхът!

Макар че има редица личностни черти, които могат да бъдат считани за червен флаг при търсенето на кандидати за работа, нарцисизмът е може би тази, от която трябва да се пазите най-много, тъй като егоцентричния подход към работата не води до нищо друго, освен до пренебрегва нуждите и приноса на другите.

В идеалния случай вие ще сте способни да разпознаете нарцисите, преди те да са започнали да работят за вас и да са нарушили ритъма на вашия екип. За тази цел трябва да започнете да обръщате внимание на тези 4 неща, които кандидатите за позиция във вашата компания правят по време на интервюто за работа:

1. Неспирно самохвалство, което не е подкрепено конкретни примери

Когато добрите професионалисти говорят за своите постижения, те използват факти и реални резултати. Това е един честен и прозрачен подход, тъй като цифрите и могат да бъдат измерени и сравнени с тези на останалите кандидати.

Кандидатите нарциси от друга страна са си повярвали, че са по-добри от другите до такава степен, че самата идеята, че могат да бъдат сравнени с някой, ги обижда. Вместо да дават конркетни примери, те правят обширни генерализации, като например: „Кампанията, която ръководих, бе една от най-ефективните в историята!“ или „Това бе задача, с която можех да се справя само аз!“. Това са субективни изказвания, които се основават единствено на личното мнение на нарциса за самия него.  

2. Демонстрации на липса на интерес

Добрите кандидати ще ви отдадат пълното си внимание – ще ви гледат в очите, ще задават въпроси и ще се стараят да отговарят на това, което ги питате. Те разбират, че имат само една възможност да направят добро впечатление и че интервюто за работа може да им позволи да научат повече за компанията, в която кандидатстват.

Нарцисите, от своя страна, смятат, че няма шанс да не получат желаната от тях работа и че я заслужават повече от всеки друг.  От тяхна гледна точка вие трябва да им докажете, че заслужавате тяхното внимание, въпреки че те са тези, които търсят работа. От тях може да очаквате да не ви обръщат особено внимание и често да си поглеждат телефона. За каквото и да говорите с тези хора, фокусът винаги е върху самите тях.

3. Нереалистични цели

Винаги е добър знак, когато кандидата за работа си поставя високи цели. Нарцисите обаче никога не могат да дадат конкретен отговор на въпроса как смятат да постигнат амбициозните си цели. Вместо да представят план с ясни стъпки за постигане на желаните резултати и мерки, които могат да бъдат предприети, ако нещо се обърка, те просто правят заключението, че постигнат това, което искат, защото го заслужават.

Ако ги накарате да разкажат какво точно смятат да направят, за да постигнат целта си, те ще ви дадат неясен отговор, който напомня на някаква „извисена мантра“, като например „Ще давам 110% от себе си всеки ден и ще успея!“. Много вероятно е те да си дадат срок за тази цел, който вие от опит знаете, че е напълно нереалистичен.

4. „Аз съм най-добрият, всички други са под мен!“

Умните кандидати знаят как да изразят негативно мнение за други компании и хора по уважителен и тактичен начин. Те представят балансирана позиция и конкретни доводи за заключенията, до които са стигнали. Те споделят това, което са научили от предишните си работни места и говорят за това как могат да бъдат преодолени проблемите, които са наблюдавали там.

Нарцисите обаче не се интересуват от това да се държат уважително и да показват интерес към развитие и растеж, защото те вярват, че вече са достигнали върха и че няма какво повече да научат. Те са най-умните, най-добрите, най-опитните и тн. По тази причина те нямат никакъв проблем да сочат с пръст останалите и да им преписват вината за собствените си провали на другите. Те са готови на абсолютно всичко, за да си измият ръцете от отговорността за някакъв неуспех.

Нарцисите винаги се носят със самочувствие и винаги демонстрират амбиция. За да ги различите от кандидатите, които могат да подплатят това самочувствие с качества и познания, наблюдавате начина, по който те представят резултатите, които са постигнали в предходната си работа, и начина, по който се отнасят с бившите си колеги. Именно по този начин ще отделите хората, които ще ви помогнат да изградите страхотен екип, от онези, които се интересуват само от ебе си. Никога не се задоволявайте с втория вариант.

...............

Уанда Тибоду, основател на Takingdictation.com, за Inc.com

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ