Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Най-големите грешки в подхода към служителите

Снимка: Shutterstock

През последните няколко години отделих значителна част от моето време за интервюта с безброй служители от най-различни компании и за събиране на отзиви от проучвания за удовлетворението на служителите на работното място с цел да намеря отговор на въпроса: „Кои са най-големите грешки, които шефовете правят в своята работата?“

Някои от откритията не бяха никак изненадващи. Колкото повече крайни индивидуалисти и нарциси, които не притежават лидерски качества като грижа за другите, състрадание, уважителност и скромност, биват издигани на ръководни позиции, толкова по-тежка става кризата с липсата на ангажираност и мотивация у служителите.

Това са пет от най-често срещаните грешки в управленския подход на лошите шефове, които карат хората да напуснат работа и да потърсят реализация на друго място:

 1. Те са микромениджъри

Шефовете, които управляват чрез страх и пълен контрол както своите служители, така и всички процеси и решения в компанията, оглавяват безапелационно класацията на най-лошите мениджъри в бизнеса. Както съм писал и преди, микромениджмънта унищожава мотивацията и креативността на дори най-талантливите и можещи екипи.

2. Имат гигантско его

Високомерието е в основата на голяма част от конфликтите на работното място. Напрежението и натоварването, на което са подложени служителите, които трябва да изпълняват непостижимите желания на шефовете, които мислят, че знаят всичко и имат най-доброто решение за всяка ситуация, са пагубни за енергията и екипния дух на всички служители.

3. Не са способни да слушат когато и да е било друг, освен себе си

Тук не става въпрос за неспособността на някои шефове да слушат активно членовете на своя екип и да предприемат действия, които да отговарят на получената обратна връзка. Тази липса на активна двупосочна комуникация(шефовете предпочитат да говорят, отколкото да слушат) е ясен признак за ниска емоционална интелигентност.

още по темата
още от Управление
12
Вторник
Ноември