нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Най-големите грешки в подхода към служителите

Снимка: Shutterstock

4. Не се интересуват от нуждите на своите служители

По същество това са шефове, които вярват, че всеки може да бъде заменен и гледат на своите служители като на  зъбни колела в машина, вместо като на достойни колеги, които дават всичко от себе си за компанията. Това неизменно ще „изсмуче“ енергията и мотивацията на всеки служител.

5. Не търсят обратна връзка и не включват служителите си в процеса на вземане на решения

За съжаление, много шефове рядко се възползват от възможността да получат отзиви и обратна връзка от служителите на по-ниските нива в компанията, които обаче са най-близо до нейните клиенти. Предвид факта, че тези служители са най-добре запознати с това, което се случва на ниво клиенти, шефовете могат да спечелят голяма полза от търсенето на съвети и отзиви от тях. Това създава култура на взаимно доверие и уважение, при която служителите се чувстват свободни да изразяват своите идеи и да споделят притесненията си без да се страхуват, че това може да им коства работата.

Ако трябва да бъдем честни, много от шефовете, които често правят тези грешки, нямат за цел да навредят на представянето и желанието за работа на своите служители. Както всички хора, те не са безгрешни. Те са съпрузи и съпруги, бащи и майки, които както всички останали имат свои проблеми и грижи. Истината е, че самите те имат нужда от помощта на своите служител, за да стават още по-добри лидери и да променят управленския си подход. Подходете към тях с уважение и им помогнете да се превърнат в хора, които си заслужава да следвате.

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

още по темата
още от Управление