Налага се да ги съкратите? Дайте им надежда

Налага се да ги съкратите? Дайте им надежда

Налага се да ги съкратите? Дайте им надежда

Правителствата по цял свят предприемат редица извънредни мерки в подкрепа на малкия и средния бизнес, но коронавирусът, който най-вероятно ще продължи да тормози икономиката през следващите седмици и месеци, неизменно ще доведе до нови съкращения на работните места. Ново анкета, публикувана тази седмица, разкри, че близо половината от компаниите в САЩ (47%), обмислят съкращаване на служители през следващите три месеца.

Макар освобождаването и пускането в неплатен отпуск на редица работници може да се окаже наложително за много компании, засегнати сериозно от коронавируса, всичко това не означава, че мениджърите имат извинение да се държат като гадняри със своите подчинени и да показват нулева съпричастност и такт, когато ги уволняват.

За съжаление точно това се случва с много работници, казва HR експертът Крис Дън.

„Има информация, че поне една компания е съкратила 400 души, използвайки предварително записано съобщение, разпространено чрез платформата за видеоконферентни разговори Zoom”, казва Дън.

Той е убеден, че това не е единичен случай  и че много мениджъри са се възползвали от мерките за работа от вкъщи, за да си намерят оправдание да уволнят някои от служителите си, без дори да говорят с тях.

Не трябва обаче да позволява технологиите и дистанцията да бъдат щитове срещу безотговорното поведение и липсата на човечност. Ето какво не трябва да правят мениджърите според Дън:

Не освобождавайте хора групово

Колкото и да е лоша ситуацията по света или конкретно във вашата компания, сега не е моментът за липса на съпричастност. Точно обраното, това е нещото, от което хората имат най-голяма нужда в момента. „Доколкото е възможно, предвид обстоятелствата, съобщете новината на съкратените служители лично и на четири очи“,  съветва Дън. По-късно може да включите всички засегнати в общ видео разговор, в който да отговорите на техните въпроси, но първоначалният контакт не трябва да бъде публичен.

Не използвайте предварително записани съобщения

Това показва пълна липса на уважение и признание за труда на тези хора. „Има специално място в ада за мениджърите, които използват предварително записани изказвания, за да съобщят на служителите си, че са уволнени.“, казва Дън.

Бъдете човечен

Това е нещо, което не би трябвало да бъде обяснявано, но явно в днешно време има нужда да се акцентира върху човещината. „Покажете известна загриженост към хората, които внезапно се озоваха в едно от най-трудните време за последните 50 години“, казва Дън.

В крайна сметка, реалността е такава съкращенията са на фона на световната криза с коронавируса са неизбежни, но това не означава, че човек трябва да забрави добрите обноски и нормите на социално поведение. Най-доброто нещо, което може да направите за тези хора, е да им покажете, че ги разбирате и да им дадете надежда, че един ден нещата ще бъдат по-добри.

....................

Джесика Стилман, бизнес блогър, за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ