Кратък наръчник за оцеляване по време на криза

Кратък наръчник за оцеляване по време на криза

Кратък наръчник за оцеляване по време на криза

Колко пъти сте чували израза „в тези несигурни времена…“ през последните няколко месеца? Ако отговорът е „повече пъти, отколкото можете да преброите“ то трябва да знаете, че не сте единствени.

Може да звучи като клише, но причината да чувате този израз постоянно е, че това е истината – дългосрочните ефекти от пандемията от COVID-19 върху нашият бизнес, икономика и ежедневие продължават да са неизвестни в по-голямата си част.

Това, което знаем, е че големи индустрии като туризма, ресторантьорството и транспорта ще понесат огромни финансови щети.

Макар че конкретните специфики на настоящата рецесия представляват нещо ново за повечето нас, икономическите затруднения, свиващите се бюджети и пресъхващи парични потоци са нещо, пред което много бизнес лидери са изправяли поне веднъж в кариерата си. С всяко ново предизвикателство, тези хора придобиват познания за това как да задържат бизнеса си над водата. Ето съветите на трима главни изпълнителни директора за оцеляването по време на икономическа криза.

Инвестирайте във вашите служители

Макар че това е първата му пандемия, президентът и изпълнителен директор на компанията за  ремонт, подмяна и калибриране на стъкло на превозни средства Safelite AutoGlass Том Фийни, добре знае какво означава да управляваш бизнес по време на криза. Той поема лидерската роля в Safelite именно в началото на рецесията през 2008 г.

Докато по това време повечето бизнеси следваха стандартната процедура за ограничаване на разходите (съкращения на работни места, замразяване на заплати и тн), Фийни и неговият лидерски екип предприемат по-различен подход. В отговор на рецесията те повишават заплатите на своите служители и увеличават бонусите.

„Ключът към оцеляването по време на криза не зависи толкова от акционерите и подобряването на оперативната ефективност, а до поставянето на вашите служители на първо място. Това означава, да демонстрирате ангажираността си към тях с действия, а не само с думи“, коментира Фийни.

Неговата стратегия завършва с успех. За 10 г. под управлението на Фийни клиентите на компанията нарастват от 5 000 на 16 000, а продажбите и се увеличават с 200%.

„Когато се грижите за вашите хора, те се грижат за клиентите ви. Всичко си идва на мястото“.

Бъдете смели

Като най-голямата компания в САЩ, осигуряваща паркинг до летища, The Parking Spot е тежко засегната от пандемията от COVID-19. Обемът на пътуванията със самолети е намалял с 83% спрямо миналата година, като това разбира се означава и че по-малко хора ползват паркингите на фирмата.

Макар че фирмата е в трудна ситуация, нейният президент и главен изпълнителен директор Джеф Фолад остава уверен в бъдещето й и съветва бизнес лидерите да бъдат смели в предприемането на мерки за приспособяване към новия климат.

„Времена като тези бързи действия и корекции. Нужна е постоянна комуникация, безкраен оптимизъм и най-вече фокус върху това, което предстои. Отделянето на много време за анализи на миналото, а и на бързо променящото се настояще, не е полезно. Важно е да взимате смели решения на момента, често без да имате пълната информация, за да защитите вашия бизнес и служители и да ги поставите в добра позиция да се възползват от промените, които ще настъпят през следващите седмици и месеци“, казва Фоланд.

Фокусирайте се върху рентабилността и съпричастността

За много лидери намаляването на разходите е първата стъпка, която трябва да бъде предприета по време на икономическа несигурност. Според Райън Ърбан, главен изпълнителен директор на компанията за маркетинг е BounceX, тази реакция се отразява негативно на много канали и стратегии, които помагат за поддържането на висока продуктивност и доходност в бизнеса.

„Лидерите трябва да елиминират всички разходи за неща, които е „хубаво да имате“, но не носят директни приходи. Също толкова важно е да се идентифицират най-добрите и най-доходоносните аспекти на бизнеса, към които трябва да бъде пренасочено цялото ви внимание.“, казва той.

Макар че, Райън оценява рентабилността като ключов фактор, той казва, че едно от най-важните качества, от които се нуждаят лидерите по време на икономическа криза, е съпричастността.

„В крайна сметка съпричастността ще бъде най-голямото ви предимство, както във вътрешен план, така и във външен. Трябва да демонстрирате на вашите служители и клиенти с действия, а не само с думи, че ще направите всичко по силите си, за да ги подкрепите в тези трудни времена.“, добавя той.

........................

 Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Редактор: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ