Казваш ли им често какво мислиш за тях?

Казваш ли им често какво мислиш за тях?

Казваш ли им често какво мислиш за тях?

Какво според вас е най-важното нещо, което прави един мениджър добър? Емоционалната интелигентност? Разбира се, тя е много важна. Може би способността да комуникирате ефективно с хора? Това е не по-малко значимо качество.

Чертите, които описват успешните мениджъри са много, но макар да има ключова роля в развитието на служителите, има един управленски навик, който някои мениджъри не владеят, а други просто не обичат да използват. В случая става въпрос за неспособността на ръководителите да дават обратна връзка.

Това е голям проблем, тъй като липсата на редовна обратна връзка оставя служителите на тъмно за тяхното представяне в работата и за посоката, в която са се насочили.

Ето три причини, които правят обратната връзка най-важния инструмент от арсенала на мениджъра и нейната липса в най-голямата грешка, която той може да направи:

Когато не получават обратна връзка, служителите започват да отбягват своите ръководители

Когато мениджърите не провеждат редовни разговори със своите служители и не се проверяват напредъка, който те са постигнали по проектите, върху които работят, ръководителите създават впечатлението, че не се интересуват от подчинените си. С времето служителите, работещи в подобна обстановка, започват да вървят с наведена глава и да избягват да се пречкат на шефа си. Когато страхът, несигурността и липсата на посока станат неразделна част от работния процес, хората започват да поемат по-малко рискове и инициатива. Проблемите се трупат, а техните решения не се виждат на хоризонта.

Когато не получават обратна връзка служителите започват да губят доверието си в своите ръководители

Служителите трябва да се чувстват в безопасност на работното си място, за да се представят по възможно най-добрия начин. За да създадат атмосфера на сигурност и стабилност, която предлага на хората начини за професионално развие и растеж, мениджърите трябва да инвестират време и внимание в успеха на своите служители и редовно да им казват, че техните нужди и притеснения са им приоритет. Задаването на високи очаквания за представянето на членовете на екипа чрез предоставяне на редовна обратна връзка гарантира, че те ще се чувстват ценени и уважавани. 

Когато не получават обратна връзка служителите започват да мислят, че са на път да изгубят работата си

Човешките същества обикновено реагират негативно на всичко, което може да бъде прието като потенциална заплаха – просто природата ни е такава. Когато мениджърите си мълчат, техните служители започват да се чудят дали това не означава, че скоро може да останат без работа. Това ги кара да се затворят в себе си и да избягват всякакви контакти с околните. Каквато и точно да бъде реакцията им, може да сте сигурни, че тя ще се отрази негативно на тяхната работа.

Това са само част от причините редовната обратна връзка да приемана като най-важния ежедневен навик на всеки добър мениджър. Тя потушава страховете и съмненията и освобождава хората от психологическите окови, nerazdelno свързани с въпроса дали в скоро време ще им се наложи да актуализират своето CV.

.....................

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ