Имаш право да сгрешиш, имаш право да питаш!

Имаш право да сгрешиш, имаш право да питаш!

Имаш право да сгрешиш, имаш право да питаш!

Психологическата безопасност е сравнително нова концепция, но растящ брой изследвания показват, че на нея трябва да се гледа сериозно. Казано на кратко, психологическата безопасност представлява състояние, в което хората се чувства свободни да търсят помощ, да споделят идеи, да дават и търсят обратна връзка, да признават грешките си, да опитват нови неща, да изказват мнение и да питат, когато не знаят нещо.

В твърде много компании властва фирмена култура, която кара служителите да се въздържат от това да споделят мислите и вижданията си, защото се страхуват, че това може да им донесе проблеми. Те не искат да стават обект на насмешки или да бъдат наказвани за изразяване на „погрешното мнение“, нещо, което може да им негативни последствия за цялата им кариера.

Проучванията показват, че при липсата на подобни заплахи, служителите са по-склонни да бъдат себе си и да се държат автентично в работата си. Те имат чувството, че могат свободно да изразяват своята креативност, таланти и умения, без да си налагат самоцензура.

Ето 5 простички стъпки за изграждането на психологическа безопасност на работното място:

Отнасяйте се с хората по начина, по които те искат да се държите с тях

Забравете за златното правило. Най-добрият подход не е да се държите с другите по начина, по който бихте искали те да се отнасят с вас, а да се държите с тях по начина, по който те искат да бъдат третирани. Поставете се на мястото на вашите служители, за да разберете какви са техните нужди, проблеми и мечти. Уверете се, че те се чувстват ценени и разбрани.

Окуражете здравословния конфликт

Създайте условия, в които здравословните конфликти се приветстват, а не се отбягват. Когато насърчавате хората да дебатират различни идеи, вие увеличавате разпространението на знания сред целия екип. Отделяйте сериозно внимание дори на най-странните идеи, защото някой ден те могат да се превърнат в следващата голяма иновация.

Уверете се, че гласовете на всички се чуват

Трябва да положите усилия, за да гарантирате, че всеки човек в стаята може да изрази своето мнение и мисли. Насърчавайте широкото участие в дискусиите вместо задаването на дневен ред от ограничен брой хора. Може да се възползвате от различните виждания и познания на членовете на вашия екип два когато се уверите, че гласовете на всички се чуват.

Изградете доверие

Доверието е основен елемент на психологическата безопасност – то сигнализира взаимно уважение и знание, че човек може да бъде себе си и да споделя идеите си. Служителите ви трябва да знаят, че винаги могат да разчитат на вашата подкрепа.

Намалете стреса

Не гледайте на хората като на средство за постигане на вашите цели. Работете за намаляването на стреса, на които са подложени, и ще си осигурите по-ангажирани, продуктивни и креативни работници.

В крайна сметка психологическата безопасност опира до създаването на пространство, в което хората се чувство свободни да бъдат себе си – нещо, към което така или иначе всеки лидер трябва да се стреми.

.........

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ