Крият ли нещо от мен?

Крият ли нещо от мен?

Крият ли нещо от мен?

Случвало ли ви се е да имате чувството, че вашият екип крие информация от вас? Че не получавате цялата история? Или пък, че вашите подчинени просто ви казват това, което искате да чуете?

Може да сте сигурни, че не сте единствени. Според скорошно проучване на SimplyHired, повечето работници предпочитат да послъгват, когато говорят със своите началници, в сравнение със случаите, когато общуват с равнопоставени колеги или техни подчинени. Когато комбинирате това с факта, че има много служители, които просто не са особено контактни личности и предпочитат да си мълчат, ще установите, че много работни места страдат от остра липса на откровена комуникация.

Въпросът, който трябва да си зададете в случая, е защо служителите изпитват нуждата да лъжат?

Отговорът е прост – те се страхуват от последствията. Те се страхуват, че тяхната искреност и директност може да им струва скъпо, особено ако работят за човек, който смята, че знае всичко и не приема „не“ за отговор .

Малките „бели лъжи“, като това да кажете, че сте болен и да си вземете един почивен ден, са едно, а изкривяване на истината и пазенето на тайни от вашия шеф са съвсем друго. При второто залозите за значително по-високи, като последиците от разпространението на невярна информация могат да се  отразят не само върху вас, но и върху вашият екип, ръководител и компанията като цяло.

Според консултантската компания Root Inc., която работи с множество компании от 500, този проблем се появява най-често по време на сериозни организационни промени. Когато компаниите преминават през културни, процедурни или структурни изменения, служителите се страхуват от начина, по който това може да се отрази на статута на тяхната работа. По тази причина те предпочитат да казват неща, които мениджърите им искат да чуят, вместо да бъдат искрени и да поставят работата си под риск. В резултат на това надеждната информация намалява, а цените, бюрокрацията и неувереността нарастват, казват от Root.

От фирмата акцентират върху осем най-често срещани страхове, които карат служителите да внимават какво казват и често дори да лъжат:

1. Страхът от критики за лошо представяне в работата

2. Страхът от това да бъдете приет като аутсайдер, който застава срещу позицията на шефа/екипа

3.Страхът да не обидите колега

4. Страхът да не бъдете приети от вашите колеги / членовете на екипа

5. Страхът, че казването на истината е свързано с инвестиция на време и енергия, която не си струва, тъй като гласът ви няма да бъде чут и нещата няма да се променят

6. Страхът, че мнението ви няма да бъде оценено, ако е противно на това на шефа/екипа

7. Страхът, че казването на истината може да ви струва работата

8. Страхът, че може да бъдете приети за некомпетентни, ако си признаете, че не разполагате със всички отговори

За да насърчите хората да бъдат по-искрени и отворени, трябва да създаде безопасна среда на работа, в която те се чувстват свободни да казват това, което мислят. Трябва да създадете фирмена култура, в която се чува гласът на всеки и в която противоречащото на преобладаващото мнение не се потъпква, а се дискутира и оценява по достойнство. Истината е, че това не е толкова лесно, колкото звучи, но ако запретнете ръкави и положите нужните усилия, може да изградите екип и дори цяла компания, в които лъжите няма място.

…………………..

Майкъл Шнайдър, експерт по развитието на човешкия капитал Welltower, за Inc.com

Редактор: Георги Георгиев 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ