Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

"Данон" на 100 години, 25 години в България

36

Даниела Узунова е изпълнителен директор на "Данон Сердика" АД. Има 17 години опит в бизнеса с бързооборотни стоки. От 12 години заема различни позиции в "Данон Сердика" АД. Кариерата є минава през маркетинг мениджър, национален мениджър "Ключови клиенти" и търговски маркетинг мениджър в компанията. От 2015 г. управлява "Данон Сердика" АД и развива стратегията на "Данон" на българския пазар. Омъжена, с две деца. Снимка: Дияна Георгиева

Мисията на компанията е да дарява здраве чрез продуктите си на колкото се може повече хора по целия свят, споделя Даниела Узунова, изпълнителен директор на "Данон Сердика" АД

 

- Госпожо Узунова, "Данон" днес е световна компания със 100 години история, която започва от Барселона. Какво от нея е малко познато?

- Аз съм майка и както още милиони родители по целия свят искам едно нещо - здраве за децата ми. С тази идея започва всичко преди 100 години. Създателят на компанията Исак Карасо живее в Барселона, Испания. Той забелязва, че много от испанските деца страдат от чревни инфекции. Знаейки за изследването на млечните ферменти от Нобеловия лауреат и директор на Института "Пастьор" Иля Мечников, той решава да предложи продукт, известен на Балканите заради ползите за здравето - кисело мляко. Така през далечната 1919 г. в Барселона е създадена компанията "Данон", наречена на името на сина му Даниел, чийто прякор на галено е Данон. И така от първото бурканче "Данон" през 1919 г., та чак до днес едно нещо остава непроменено - че ние в "Данон" можем да допринесем за здравето на хората по света чрез проста, естествена и здравословна храна.

- Колко страни в момента са част от този един век история? И кои са любимите продукти на хората?

- Днес "Данон" присъства в над 120 страни по света, и то не само със свежи млечни продукти, но и със специализирано медицинско хранене, бебешки храни и води. Много от нас са чували за водите Evian и Volvic, а голяма част от децата са хранени с бебешките продукти на "Милупа", Aptamil - те също са част от нашите марки, любими на много хора по целия свят.

- Какво е да работиш за световна компания с един век история?

- Когато някой ти е построил къща със здрави основи, е лесно да живееш в нея. Лесно, но много отговорно. Защото всяка нова тухла, която слагаш на тази къща, трябва да е поне толкова здрава и добра, колкото и основата. Същото е и в бизнеса - отговорност. Наричам го тежката лекота на това да работиш в "Данон".

- Какво ви удовлетворява в работата ви в компанията?

- Най-хубавото чувство е да харесваш това, което правиш. Аз обичам това, което правя, и затова го правя добре. Моментът, в който сутрин влизам в офиса, правя си чаша кафе и започвам срещите си с колегите, ме зарежда с невероятна енергия. А когато добавя и благородната мисия на това, което правя в "Данон" - ето тук идва удовлетворението. Всичко това обаче е немислимо без хората в компанията, които за мен са не само колеги, но и приятели. Малко са компаниите, в които човек може да се чувства като у дома си. Категорично заявявам, че "Данон Сердика" е такава компания - уютна и гостоприемна - благодарение на екипа тук.

- Кои постижения през 25-годишната история на "Данон Сердика", която вие ръководите, са в основата на нейния успех?

- В "Данон Сердика" сме пионери в много неща за историята на "Данон". Преди 21 години тук се провежда за първи път турнирът "Данониада", който цели да популяризира сред децата здравословния начин на живот. Идеята веднага се оценява като блестяща от централата и бързо се превръща в световно събитие - Danone Nations Cup, на което сега се радваме в целия свят. У нас "Данониада" е един от големите приоритети на компанията и специално благодаря на фондация "Димитър Бербатов" и на самия Димитър Бербатов, че ни подкрепят вече толкова много години.

От българския екип тръгват и едни от най-големите иновации в "Данон" свежи млечни продукти - марката "Данон за мен", "ДЗП шейкове", "Активиа Закуска" и много други. С две думи, "Данон" е късметлия да има този новаторски български екип през годините!

- Моля, разкажете ни за продуктите и качеството им. Какво отличава "Данон" от останалите компании?

- Ако има нещо, с което ние в "Данон" в цял свят никога не правим компромиси - това е качеството. Често хората вярват на митове относно продуктите и какво съдържат, относно по-дългия срок на годност. Технологиите се развиват и днес съвсем нормално изискванията при производството и хигиената са на много по-различно ниво от преди 20, 30, 50 години, което дава възможност и за по-дълго запазване на продуктите. Ние в "Данон" вярваме, че всеки път, когато се храним, имаме възможност да гласуваме за един по-добър свят. Това е и визията на "Данон" - Една планета, едно здраве (One Planet. One Health). Точно компания като "Данон" има роля в голямата промяна, която трябва да направим - с продуктите и хората си. Гордея се с това и всичките ми приятели и близки знаят - моите деца са израснали с продуктите на "Данон" и всеки е добре дошъл вкъщи да види хладилника ми.

- Какви нови продукти и вкусове да очакват потребителите на българския пазар през 2019 г.?

- "Данон" присъства на българския пазар вече 25 години и ако мога да опиша с една дума това присъствие, тя е революция. Благодарение на иновациите ни през годините днес българинът може да опита богат асортимент от млечнокисели продукти.

Най-новото обаче през тази година за "Данон Сердика" е фокус върху една нова марка - Alpro. Сама по себе си Alpro е революционна марка - тя предлага най-добрата и вкусна комбинация от изцяло растителни съставки, което е още една стъпка в хранителната революция на "Данон". От януари предлагаме на българския пазар цяла гама Alpro продукти изцяло на растителна основа, а до края на годината предстоят и още иновации от марката. Това са вкусни продукти, които дават възможност на хората да разнообразят храненето си с продукти изцяло на растителна основа - бадем, кокос, соя.

- "Данон Сердика" има различни инициативи в здравословното хранене и здравословния начин на живот. Как мислите, започва ли българинът да живее и се храни по-здравословно и на какво се дължи на това?

- Да, вярвам в промяната. Виждам деца в училището на децата ми, в чиято кутия за хранене присъстват плодове, зеленчуци и млечни продукти. Виждам и много млади хора със спортни сакове и съзнателен избор на хранене. Виждам и колегите в офиса, които за последните 10 години много промениха начина си на хранете. А най-показателни са цифрите - най-голям ръст в продажбите ни реализират марките ни с добавена стойност "Активиа" и "Данонино". Като майка съм благодарна на "Данон" и компании като "Данон", които правят тази революция в храненето. Като директор на "Данон" се гордея, че имам и аз принос в сбъдването на тази революция. Присъединете се и вие към нашата визия One Planet. One health.  

 

***

"Данон" е водеща компания в сферата на здравословните храни и напитки в световен мащаб. Създадена преди век, през 1919 г., в Испания, компанията разгръща своята експертиза в следните основни направления: свежи млечни продукти, води, ранно детско хранене и клинично хранене. Със своите над 100 хиляди служители "Данон" е представена на 5 континента и над 120 пазара по целия свят.

“Ние в "Данон" вярваме, че всеки път, когато се храним, имаме възможност да гласуваме за един по-добър свят.”

Автор: Мирослав Янков

още от Юбилей
20
Понеделник
Май