Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

"Приморец" - 60 години културна историЯ на Бургас

Една 60-годишна история на бургаския гранд, събрала в себе си много история, култура и общества

 

Бургас е привлекателна морска дестинация и няколко поредни години е отличаван с приза "Най-добър град за живеене в България". За бургазлии той е любимият дом, който нищо не може да замени, а за гостите на града - привлекателен полис, който винаги си струва да посетиш. Бургас обаче е много повече от това. Местната власт и бизнес от години са обединили усилия с една цел - да стане градът още по-пълноценен и добър за живеене. Разнообразните културни инициативи на община Бургас - театрални представления, фото- и картинни изложби, концерти, танцови и други спектакли, филмови и литературни премиери, срещи с автори и много други - са устойчива константа, неизменно подпомагана и от бизнеса.

Именно в центъра на това културно развитие на града през последните 60 години е грандът на Бургас - "Гранд хотел и СПА Приморец".

Той посреща първите посетители през далечната 1959 г. От тогава до днес е неизменен пристан за гостите на Бургас, както и за тържествата на бургазлии. През последните години хотелът утвърждава функцията си на ценно културно и социално средище. "Приморец" инициира и е домакин на литературни четения, филмови прожекции, театрални постановки, изложби. Единственият 5-звезден хотел в морския град е и организатор на фестивал на изкуствата "Порт Прим Арт Фест", които се провежда ежегодно в началото на октомври. Начело на първото му издание през 2017 г. бе великолепната Цветана Манева, а през 2018 г. - най-усмихнатата дама на родните кино и театър - Татяна Лолова.

В хотел "Приморец" отсядаха всички отговорни лица на България от социалистическо време - от Тодор Живков до членовете на Политбюро. Близо два месеца в него са били всички артисти, които участваха в снимането на филма "На всеки километър".

На 6 юни 2019 г. "Гранд хотел и СПА Приморец" отбеляза своя 60. юбилей с бляскав коктейл. Събитието събра над 250 гости, приятели и бизнес партньори на емблемата на бургаското гостоприемство.

Звездният рожденик получи поздрави и чрез видеосъобщения - от областния управител Вълчо Чолаков, от ректора на Бургаския свободен университет проф. Галя Христозова, Орлин Горанов, Катерина Евро, Христо Стоичков, Мария Касимова-Моасе, представители на различни институции, общественици и дългогодишни приятели на "Приморец".

Гостите на вечерта имаха възможност да гледат кратък, много любопитен филм. Лентата показа Бургас и "Приморец" през времето от 1959 до 2019 г. Почетен гост на събитието бе предоставилият ценните архивни кадри и фотографии Георги Щилянов - най-дългогодишният приятел на "Гранд хотел и СПА Приморец", който почива в хотела със семейството си вече 60 години - от самото му откриване до днес.

"Гранд хотел и СПА Приморец" се грижи за всеки свой гост, контрагент, приятел, бургазлия с неизменно усърдие и внимание вече 60 години. За поддържането на тези традиции във времето важна роля имат хората, формиращи ядрото на хотела - ръководният екип на "Приморец". Те разказват как се поддържа и развива една успешна културна марка с името "Хотел Приморец Бургас":

 

МАРТИН ЖЕЛЕВ

управител на "Гранд хотел и СПА Приморец"

Работи в хотела от 9 години.

Образование: туризъм

 

- Бихте ли се представили?

- Казвам се Мартин Желев. Работя в "Гранд хотел и СПА Приморец" от откриването му след реновациите през 2010 г. Учил съм в немската езикова гимназия "Гьоте" в Бургас. Висшето си образование завърших отново в родния си град, в Колежа по туризъм към университета "Проф. д-р Асен Златаров". Женен съм, имам три деца.

 

- Какво ви дава работата в "Гранд хотел и СПА Приморец"?

- Отговорност. Бургазлии и всички гости на града очакват от нас много и комплексни неща - от култура до качество на услугите и най-вече изграждане на усещане за дом! Работата ми в институцията с име "Приморец" ми даде възможност да се развия от най-ниското стъпало и да достигна до позицията на хотел мениджър.

 

- Какво е усещането да работиш на ръководна позиция в "Приморец"?

- Отговорността, която всички ние носим, е свързана с множество ежедневни трудности, но именно те карат всички нас да се чувстваме горди и удовлетворени, защото успяваме екипно да излезем от всяка ситуация и да откликнем на всяко желание на госта.

 

ПЕТЯ КАРАМАНСКА

маркетинг мениджър

Работи в хотела от 4 години.

Образование: туризъм; връзки с обществеността

 

- Бихте ли се представили?

- Казвам се Петя Караманска и съм ръководител на отдела за маркетинг и мероприятия в "Гранд хотел и СПА Приморец". Завършила съм туризъм и връзки с обществеността в СУ "Св. Климент Охридски". След дълги години в сферата на туроператорството реших да сменя попрището и да застана от другата страна, т.е. при хотелиерите. Реших да се завърна в родния си град и намерих мястото си в "Приморец". Част от екипа съм от четири години и смея да твърдя, че тук намерих своето място и призвание. Семейна съм, с едно дете.

- Какво ви дава работата в "Гранд хотел и СПА Приморец"?

- "Приморец" е училище за всички нас. През тези четири години благодарение на доверието, което ми гласува мениджърският екип на "Приморец", имам свобода на действие, организирам всякакви събития. Освен със стандартното хотелско настаняване, маркетиране на хотела, продажбата му през годините, моят отдел започна работа в социалната отговорност и в подкрепа на културния живот в страната и конкретно в Бургас.

- С какво работата в "Приморец" повлия на развитието ви в личностен план?

- Научих се на много. Собствениците полагат изключителни усилия да бъдат до нас винаги когато грешим и да ни показват, че имаме подкрепа. Именно това се опитвам да правя и аз с целия екип, който ръководя пряко. Ежедневните ми контакти с многобройни гости, контрагенти, хора на изкуството от цял свят ме обогатиха неимоверно.

 

СВЕТЛА ШОПОВА

управител на СПА център

6th Sense

Работи в хотела от 9 години.

Образование: рехабилитация, здравен мениджмънт,

докторантура в НСА

 

- Бихте ли се представили?

- Казвам се Светла Шопова и съм управител на СПА център 6th Sense, "Гранд хотел и СПА Приморец". Завършила съм френската гимназия в Бургас, както и рехабилитация и здравен мениджмънт в университета "Проф. д-р Асен Златаров". Впоследствие направих докторантура в Националната спортна академия, като темата на дисертацията ми е един от първите хабилитирани трудове в областта на СПА и уелнес превенцията. От десет години съм главен асистент във Факултета по обществено здраве и здравни грижи на университета "Проф. д-р Асен Златаров". Бих си позволила да кажа, че СПА център 6th Sense е най-добрият на нашето крайбрежие.

- Какво ви дава работата в "Гранд хотел и СПА Приморец"?

- Благодарна съм за свободата да работя това, което обичам, за възможността да избирам своя екип, да работя с най-добрите световни брандове, да имплементирам СПА нововъведения от световен мащаб. Всяка година инфраструктурата на 6th Sense се подновява - инвестиция, която ценят всички наши гости и която е задължителна за всеки класен СПА център.

- Какво е усещането да работиш на ръководна позиция в "Приморец"?

- Отговорност, чест и привилегия. Радвам се, че съм изградила екип, който работи отлично. Добрата обратна връзка от нашите клиенти е доказателство за това.

 

КОСТА ВЪЛКОВ

F&B мениджър

Работи в хотела от 9 години.

Образование: Институт по международен туризъм, Бургас

 

- Бихте ли се представили?

- Казвам се Коста Вълков и съм F&B мениджър на "Гранд хотел и СПА Приморец". Завършил съм Техникума по обществено хранене и ИМТ, Бургас. Работя в хотела от 9 години, а за фирмата, която го управлява - от повече от 20. Семеен, с едно дете.

- Какво ви дава работата в "Гранд хотел и СПА Приморец"?

- "Гранд хотел и СПА Приморец" ми е дал много. Той ме е обогатил със срещите с хората, с нови приятели, контрагенти.

- Бихте ли споделили интересен момент от работата в "Гранд хотел и СПА Приморец"?

- Бил съм свидетел на много любопитни случки. Преди няколко години имаше една сватба, която организирахме за гости от Америка. В продължение на шест месеца те всеки ден ми пишеха мейли с въпроси. Не очакваха от нас да можем различни неща, които се предлагат в чужбина. Когато дойдоха, бяха изненадани приятно, че намериха такава услуга, професионална работа на такова високо ниво в България.

- Какво пожелавате на "Гранд хотел и СПА Приморец" за неговия 60. рожден ден?

- Пожелавам си да мога да присъствам поне на 80-годишнината на хотела. Ще ми е много приятно да видя как той продължава да се развива. Пожелавам наистина, не на себе си, а на "Приморец" да продължава по същия начин, по който и досега.

 

Накрая на интервюто цялото ръководство на "Приморец" изрази своята благодарност към собствениците на хотела - семейство Караненови, за гласуваното доверие, за всичко, на което ги учат ежедневно, за подкрепата, за изграденото от тях и за възможността да има "Приморец".

 

ЧАСТ от РЪКОВОДНИЯ СЪСТАВ НА "ПРИМОРЕЦ"

 

КРИСТИЯНА МЕРАНЗОВА

консиерж

управление и организация на туристическия бизнес, магистър; здравен мениджмънт, магистър

 

Стефка Славова, маркетинг

икономика, счетоводство

и финанси, магистър

 

ВИКТОР КАНАКИЕВ

маркетинг асистент

връзки с обществеността,

бакалавър

 

КРЕМЕНА РАДИЧЕВА

фронт офис мениджър

предприемачество

и мениджмънт

 

Веселина Василева

фронт офис мениджър

управление на хотел

и ресторант

 

ТАНЯ АРГИРОВА

маркетинг асистент

икономика и организация на туристическия бизнес, магистър

 

ПЕНКА СТАНКОВА, управител хотелско домакинство

 

ИВЕЛИН КРЪСТЕВ

главен готвач

 

КРАСИМИР ПЕТРОВ

зам. главен готвач

 

КРАСИМИР ПЕЙЧЕВ

отговорник търговска зала

управление на хотел и ресторант, бакалавър

 

Димитър Димитров

отговорник търговска зала

туризъм, бакалавър

 

МАРГАРИТА ТИШЕВА

отдел "Резервации и ваучери"

 

Предизвикателство е да изграждаш качествен продукт в България. Ние имаме ангажимент да го правим

Заключителни думи, откраднати от Стоян Караненов, изпълнителен директор

на дружеството, собственик на емблемата на Бургас

 

През 2019 г. в България е предизвикателство да изградиш качествен продукт в сферата на услугите. Ние имаме обществен ангажимент да правим това, защото "Приморец" не е просто хотелски комплекс, а неизменна част от развитието на културния облик на града за последните 60 години. Опитваме се с постоянство и много усилия да изградим това, а дали успяваме - ще оставя на бургазлии и гостите на Бургас да преценят. Проблеми има навсякъде, във всеки бизнес, разликата при нас е, че тук ние им обръщаме внимание, защото традициите и отговорността ни са големи. Благодаря на целия екип без изключение за всички безсънни нощи и празнични дни, които те са преживявали за "Приморец".   

Текстът е от новия брой на списание "Мениджър"

още от Юбилей
09
Понеделник
Декември