Поколението Z - това е бъдещето на маркетинга!

 Поколението Z - това е бъдещето на маркетинга!

Поколението Z - това е бъдещето на маркетинга!

Какви ще бъдат новите тенденции в маркетинга в България през следващата половин, до една година? Кое ще бъде важно и полезно за практиците маркетолози? На тези и други въпроси търсим отговор в нова поредица от интервюта в рубриката за маркетинг в сайта ни. На тях ще отговарят едни от добрите и успешни маркетолози в страната - отличените с награди на Българската асоциация на рекламодателите (BAA Awards) през 2015 г. 

Рубриката дебютира с участието на Илина Ангелова - маркетинг експерт в Unilever България. 

- Г-жо Ангелова, как се промени българският пазар през 2015 г.?

- Не бих казала, че пазарът тази година се промени драстично. Глобалните марки се развиват и налагат все повече международни тенденции в потребителските навици и на българите. Например, все повече марки лансираха по-концентрирани продукти на нашия пазар. Това е и част от природосъобразните стратегии на много международни компании и по този начин те налагат сред българските потребители все повече и повече нарастващата глобална култура към опазване на околната среда.

Проучвания, които следим, показват че все повече потребителите са заинтересовани да купуват марки, които прегръщат идеята за отговорност към природата и го целят с иновациите, които предлагат на пазара.

Нашият опит показва, че хората се променят – от мислене в стил "моят свят - моето семейство", към мислене в стил "загриженост към света". Основна причина за това е развитието на мобилните комуникации и социалните мрежи. Те дават възможност на хората да свързват помежду си тяхното ежедневие и събития. Глобално проучване на  Nielsen показва, че поколението Millennials (родените между 1981 и 2000 г.) e два пъти по-заинтересованo от опазването на околната среда от поколението, родено 20 години преди това, и 4 пъти повече от така наречените Baby Boomers. Това е поколение, което иска брандовете не просто да са "безвредни", а иска марките и продуктите, които ползва, да имат добавена стойност и да правят "повече добро за света". 

- Кое ще бъде определящо в глобалния маркетинг за следващите 6, до 12 месеца?

- Digital and social marketing! Това е валидно и за България, където според проучванията, които следим, повече от 70% от хората имат достъп до интернет. Във Facebook има вече над 2 милиона профила в България, a 80% от хората използват интернет на мобилни устройства. Затова, все по-голяма част от инвестициите трябва да е насочена в тази посока - социалните мрежи.

Социалните мрежи са много ефективни в изграждането и развитието на лоялността, и ангажираността на потребителите. Те дават възможност брандовете да комуникират директно с тях. Информацията, която се получава, може бързо да се вземе предвид от производителя, а потребителите са доволни от това, че мнението им има отражение върху марките, които харесват. Тава е win - win ситуация, защото потребителите усещат, че нуждите им са много добре посрещнати и по този начин стойността на марките расте.

- Работите за световни брандове. Кой смятате, че ще бъде правилният подход за достигане на най-младата аудитория – т.нар. поколение Z?

- Ние сме отговорни посланията на нашите брандове да достигат навсякъде, където са и нашите потребители. Поколението Z днес, т.нар Интернет поколение, са най-младите в момента, но те са бъдещите майки и родители, които ще се грижат за консумацията в цяло едно домакинство в бъдеще. Затова, ние следим тяхното развитие и се стремим да сме там, където имат нужда от информация за марките ни.

От една страна в интернет и социалните мрежи, които се налагат все повече и повече, от друга страна - в традиционните канали за комуникация ATL & BTL. Те са важни и основни към момента. Изграждаме нашите марки, инвестирайки и в двата канала, защото създават емоционална връзка с потребителите. Тя е най-важна, защото е дългосрочна.

Тези два маркетингови елемента създават имиджа на марката, а за да се случи това, те трябва да работят в симбиоза. Ценовите промоции действат в по-краткосрочен план, но емоционалната връзка с потребителите е изключително трайна. Историята показва, че съществуват марки, които са преминали през много кризи и са оцелели, защото са създали здрава връзка, която се предава през поколенията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ