нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Цветелина Николова

Цветелина Николова, управляващ директор на „Катаржина Естейт“. Снимка: Юлиян Донов

Цветелина Николова е управляващ директор на винарските изби „Катаржина Естейт“, „Кончерто Уайнъри“ и „Белица Уайнъри“ от 2010 г., както и на дистрибуторската компания за вина и високоалкохолни напитки „Платинум Брандс“. „Когато започнах в „Катаржина“, ние все още градяхме историята на компанията. През 2005 г. културата на пиене на вино не беше добре развита и една от основните ни задачи беше да покажем на хората смисъла на това да консумират качествени вина, произведени в България, да им разкажем за „Катаржина“. Вече имаме своите постижения не само тук, но и по света“, споделя Цветелина Николова.

„Катаржина Естейт“ е водеща българска изба с над 300 награди от най-престижните международни конкурси. Компанията е синоним на високо качество на вината, произведени по нови технологии, които отговарят на световните стандарти.

Цветелина Николова притежава бакалавърска степен по политология на френски език и магистърска степен по международни икономически отношения от УНСС. Завършила е престижния международен институт OIV (International Organization of Vine and Wine) с две международни дипломи – „Мениджмънт в сектора винопроизводство и лозарство“ от университета „СупАгро“ (Монпелие, Франция) и „Магистър на науките по винен мениджмънт“ от OIV. Кариерата є стартира в маркетинговия отдел на „Редбул“. Професионалният є път продължава в „Катаржина Естейт“, като последователно работи като търговски представител, маркетинг мениджър и търговски директор.

Бизнес визия

„Имам специално отношение към маркетинга, защото това е творчески процес, изискващ знание, въображение и креативност. Харесва ми именно това – да създавам нови и интересни брандове, както и да планирам цялостната им комуникация за постигане на успешни продажби. Друга дейност, която е важна за мен и компанията, това е оптимизацията на производствения процес – от лозята до бутилката. Тук именно намирам огромен смисъл в иновациите, в закупуване на нова техника, в резултат на което се минимизират разходите и повишаваме качеството на продукта.“

Въпроси&отговори

ЛЕВОН ХАМПАРЦУМЯН: Какъв съвет бихте дали на следващото поколение лидери?

– Да бъдат оптимисти, да си поставят високи цели, да бъдат смели и трудностите, които срещат по пътя си, да не ги отказват от крайната цел. Когато си поставят цел, да вървят право към нея, да следват правилната посока. Нека вярват в България, тя е прекрасно място за развиване на успешен бизнес – все пак сме държава с история и традиции, важно е да се гордеем, че сме се родили именно тук.

АЛЕКСАНДЪР ДИМИТРОВ: Кое бихте поставили на първо място – образованието или практиката?

– Бих поставила на първо място практиката. Да, образованието е много важно, особено ако е в добри университети. В момента в България образованието не е на високо ниво, затова подкрепям младите хора, които заминават да учат навън, но още повече се радвам и ги подкрепям, когато, след като завършат, се върнат в България. Най-добрият вариант е да се завърши престижен университет, но след това веднага да се започне практика и професионалният растеж да е постепенен – от малките към големите и важни неща.

ВЛАДИМИР КАРАМАЗОВ: Ако ви кажат, че сте стигнали дотук само заради големия си късмет, какво ще отговорите?

– Когато чуя някой да казва, че съм на тази позиция и имам успешна кариера просто защото съм имала късмет, това наистина много ме разочарова. Аз съм привърженик на теорията, че не късметът те намира, а ти трябва да го намериш – да търсиш начини и пътища да се усъвършенстваш, да работиш сериозно, да бъдеш смел. Трябва да се бориш за късмета си, за да успееш, трябва да си много амбициозен и борбен.

ДАРИН МАДЖАРОВ: Какво послание към мъжете бихте написали на огромен билборд?

– Важно и ценно послание за мен е: „Мъже, дръжте си на мъжката дума!“. Повярвайте, това е едно от най-важните качества.

още от "Жената е"