Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Гергана Иванова

104

Гергана Иванова е възпитаник на Историческия факултет на Софийския университет. Опитът є в рекламата започва през 1997 г. 10 години работи в международната агенция Ammirati Puris Lintas. През 2008 г. заедно с тогавашния творчески директор на агенцията Радо Бимбалов основават агенция The Smarts. Гергана Иванова е и партньор в агенцията за медия планиране IQMedia, аудио-видео продуцентското студио Shoot и пиар агенция "Параграф 42". Завършила е програмата по Executive Management Program към BEIED, както и Executive 
Transition Program на ESMT Berlin.  Има синове на 24 и 8 години. 

Снимка: Юлиян Донов

Госпожо Иванова, трябва ли да делим мениджърите на жени и мъже? Има ли мъжки и женски стил на управление и кой е по-ефективен?

- Мъжете и жените са различни по природа, но думата мениджър няма мъжки или женски род. Добрият мениджър e лидер с организационни умения, ориентиран към резултатите. Всичко друго е въпрос на стил, умения, етап на развитие. Добрият мениджър не спира да учи, умее да попива знание от всичко и от всеки. Някои са по-пригодни за кризисни времена, други за време на плавен растеж. Все повече обаче управляваме компании, които са като живи организми. Невъзможно е да бъдем статични и застинали в парадигми. Жените и мъжете сме различни, имаме какво да учим едни от други и сме най-успешни, когато работим заедно, без да робуваме на предразсъдъци.

- България добро място ли е за една жена да развие мениджърска кариера?

- България е благодатна за кариера и предприемачество. Израстваш бързо, учиш се в движение. Българският бизнес е млад, все още няма 30 години - и затова хората с 10 години опит са безценни кадри, могат да вървят напред и да прескачат задължителни за други пазари етапи. Ако имаш амбиции и умения, пътят напред е открит. Това е добрата страна на нещата у нас. Но има и друга и тя не е никак окриляваща. Сблъсъкът с липсата на правила и ред в страната, с липсата на генерална перспектива пред нея, ниският аршин и вечното занижаване на критериите "като за България" карат много амбициозни жени и мъже да търсят своето развитие навън. Наскоро си дадох сметка, че 4 жени от моето обкръжение, изтъкнати лидери в своята област, напуснаха страната през последната година. Тъжно е, когато хора с техния опит се отказват да дават труда си за по-добро бъдеще у нас и спасението поединично изглежда добър избор за хора като тях. Това е нещо, което не ми дава мира всеки ден.

Сигурна съм обаче, че има как да направим страната ни по-добро място за живеене, да направим така, че да не се сравняваме със себе си, да създаваме продукт на световно ниво и да задържаме и развиваме огромния потенциал на собствения си интелект и талант.

ВЛАДИМИР НИКОЛОВ

- Интуитивна ли сте? Помага ли ви интуицията при взимането на важни решения?

- Интуицията е преживян опит. Тя е просто по-голяма чувствителност към това, което ни заобикаля, и към невидимите, но крайно обясними енергии, които съпътстват ежедневието. Не знам дали е интуиция, или натрупано знание и усет към реакции, процеси и модели, но много често ми се случва да знам как ще свърши дадена ситуация просто защото всичко има своята логика и обяснение - стига да имаш достатъчно информация да го видиш и сетива да го усетиш.

ЗАХАРИ КАРАБАШЛИЕВ

- В какво вярвате?

- Вярвам в трудния начин и оценения късмет. Смятам, че успехът идва с работа, непрестанно учене и твърди принципи. Това е най-устойчивият начин да успееш където и да е по света и да останеш себе си. Вярвам, че късметът идва при всеки, но е важно да можеш да го оцениш и да го запазиш. Аз имах огромния късмет професионалният ми път да ме събере с настоящия ми колега и партньор, но и двамата осъзнахме, че  трябва да положим много усилия да го съхраним и развием до изключително успешно бизнес партньорство.

ИРАВАН ХИРА

- Какво ви вдъхновява да станете сутрин рано или ви държи свежа късно вечер?

- Вярата, че можем да се променим и тази промяна започва от нас. Убеждението, че трябва да сме непримирими по отношение на стандарта, че всичко, което правим, трябва да е на още по-високо ниво всеки следващ път. Днес повече от всякога светът е достъпен и можем да се сравняваме с него.

Опитваме се да го доказваме. Наскоро The Smarts попадна в престижната класация на топ 50 агенции от цял свят, отличени от списание "Архив" за 2018 г. Кампаниите ни, поместени в списанието, са правени само за нашия пазар с бюджети като за България, с послания за родния потребител. Това означава, че парите и мащабът не са водещи.

А какво ме държи свежа през целия ден ли? Новите идеи, които водят до възможност за промяна. Наскоро стартирахме инициативата "Практика" - платформа за обучение и вдъхновение от практици към практици с цел повишаване на качеството в рекламата. Подкрепиха ни едни от най-успелите български творчески директори, имахме вдъхновяващи срещи с български маркетинг експерти, наложили се в чужбина, вече вървят и практически семинари по дизайн и разказ в рекламата. Да се боря с всекидневните трудности, е по-лесно, когато знам, че градим нещо голямо и то ще се отблагодари на много хора.

ОГНЯН ТРАЯНОВ

- Как спазвате баланса между това дейностите по корпоративна социална отговорност да са израз на стремежите на вашите служители?

- Смятам, че всички, които работим в комуникационната сфера, притежаваме много силно оръжие - умеем да огласяваме проблеми и каузи. Именно това е нашето добротворчество. В нашата група от години подкрепяме три големи каузи: децата в неравностойно положение, театралното изкуство и борбата с тютюнопушенето. Това са едни от най-вдъхновяващите ни и успешни кампании, правят се с огромно желание и ентусиазъм от всички. Доброто увлича, заразява, кара ни да се чувстваме част от общност, то е храна за таланта. Смисленото участие в каузи е още един начин да правим страната по-добро място за живеене.

The Smarts е една от най-големите независими творчески агенции на българския пазар, чиято група включва IQMedi, Shoot и "Параграф 42". За групата работят 55 човека, оборотите на компаниите за 2017 г. са над 4,5 млн. лв. Портфолиото включва както пълно комуникационно обслужване на световни марки, така и множество местни брандове, които оперират  в страната и в чужбина. Наскоро The Smarts стана част от престижната класация на списание "Архив" за най-награждаваните агенции в първата половина на 2018 г. 

още от "Жената е"
20
Четвъртък
Юни