Ивелина Николова

Ивелина Николова

Ивелина Николова

Ивелина Николова се присъединява към логистичната компания „Уърлд Транспорт Оувърсийз – България“ ЕООД през 2001 г. Дружеството оперира в морския, въздушния и сухопътния карго транспорт. Освен офиси у нас, в Словения, Хърватия и Сърбия компанията има глобално покритие чрез агенти в над 100 държави в света. Ивелина Николова е преминала през различни позиции в организацията, а поста административен директор заема от 5 години. Завършила е компютърни системи и технологии в Техническия университет в Габрово. 

Бизнес визия 

„Стратегическата ни цел през следващите 3 години е да бъдем разпознаваем регионален лидер в морския и въздушния карго транспорт, налагайки новаторски логистични решения. Предстои ни да преминем през различни предизвикателства като умора от растежа, засилваща се конкуренция, особено от световните лидери в бранша, управление на ликвидността и възвръщаемостта на инвестициите, откриване и привличане на таланти и не на последно място – повишаване на технологичното ниво на компанията. Част от стратегията за устойчиво развитие включва прилагането на чисти технологии, като този фактор е ключов и при избора на подизпълнители.“

Женски времена

„На практика броят на жените, завършващи висше образование, вече е по-голям от този на мъжете. Освен компетентността висока е и увереността на жените като мениджъри и лидери на екипи. Ръководството на „Уърлд Транспорт Оувърсийз – България“ имплементира на стратегическо ниво политиката по равенството на половете, като я спазва стриктно и осигурява високи стандарти за труд.“

Бизнесът и майчинството

„Синът ми е на 16 години – възраст, на която „морето е до колене“. Силно се възхищавам на упоритостта и ентусиазма му и в някои ситуации много бих искала да ги имам в степента, в която той ги притежава.“

Въпроси&отговори

ЛЕВОН ХАМПАРЦУМЯН: Най-голямото предизвикателство, пред което сте се изправяли?

– Повратен момент за мен беше развитието на компанията извън страната. Дотогава бяхме изключително концентрирани върху качеството на продукта и отношенията с клиентите у нас. Развитието ни ни даде увереност да започнем експанзия на нови пазари. През 2009 г. компанията откри представителство в Сърбия, а година след това – в Хърватия и Словения. Силното регионално присъствие ни дава възможност за намаляване на разходите на предлагания продукт чрез икономия от мащаба. Регионалното присъствие прави компанията привлекателна за световните лидери в бранша, които нямат представителства на нашите пазари.

АЛЕКСАНДЪР ДИМИТРОВ: Как и до каква степен технологиите промениха вашия бизнес?

– Конкурентната икономическа среда и повишените изисквания на клиентите са важни предпоставки за внедряване на нови информационни технологии в организациите. Чрез добавяне на нови функционалности към ERP системата ни подобряваме обслужването на клиентите, а ръководството на компанията има нови възможности за наблюдение и контрол на процесите. Това означава по-високо качество на предлаганата услуга, както и повишаване на информираността на клиентите за всеки един етап от транспортния процес, касаещ тяхната пратка. Обръщаме много сериозно внимание и на киберсигурността.

ТИМ КУРТ: Как се справяте със ситуации, в които може да настъпи припокриване на интереси от професионалния и личния живот?

– Опитвам се да не смесвам професионалния и личния живот, но невинаги това е възможно. Тъй като съм част от управлението на семеен бизнес, рискът от припокриване на такива интереси е още по-голям. Всеки казус е различен и не мога да кажа, че интересите в личния живот са водещи. Още повече че като мениджър нося отговорност и за колегите, работещи в нашата компания - и никога не бих си позволила да предам техните интереси.

ВЛАДИМИР КАРАМАЗОВ: Ако ви кажат, че сте стигнали дотук само заради големия си късмет, какво ще отговорите?

– Предполагам, че късметът има значение, но постоянството и мотивацията, освен образованието, са най-важните фактори за професионалното развитие. За да успяваме, всеки ден трябва да заспиваме с мечта, да се събуждаме с план за деня и да се стремим да го реализираме без отлагане. 

ДАРИН МАДЖАРОВ: Кой е най-ценният урок, който сте научили от вашия баща?

– Баща ми ме учеше да изграждам честни и открити отношения с хората, да се стремя да бъда пример за подражание. Опитвам се да спазвам тези уроци винаги, особено в бизнеса, защото откритите отношения са изключително важни както за вътрешната комуникация в компанията, така и за отношението с клиентите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ