нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Стефана Здравкова

Стефана Здравкова, Прокурист на „Нетинфо“, част от „Нова Броудкастинг Груп“. Снимка: Юлиян Донов

Стефана Здравкова се присъединява към екипа на „Нетинфо“ през юни 2019 г., заемайки позицията прокурист. „Само допреди десетина години онлайн медиите все още прохождаха, интерактивната телевизия не съществуваше, нямахме GPS и приложения за всичко на телефоните си. Тъкмо това е най-интересната част от работата ми – не просто да следваш промените, а да ги предвиждаш, да си подготвен за тях и да ги интегрираш качествено, бързо и умно в бизнеса“, споделя Стефана Здравкова.

„Нетинфо“, част от „Нова Броудкастинг Груп“, е сред от най-големите дигитални медийни и технологични компании в България, която достига до над 70% от интернет потребителите в страната. Портфолиото на „Нетинфо“ обединява: „АБВ Поща“ със своите над 2 млн. потребители през последните 20 години, Vbox7, Gong.bg, Sinoptik.bg, Vesti.bg, Dariknews.bg, Edna.bg, Pariteni.bg и др. Най-големите платформи на компанията влизат в топ 5 на най-посещаваните сайтове в България.

Стефана Здравкова има богат опит в развитието на устойчиви бизнес модели предимно в технологични компании. Преди да стане част от екипа на „Нетинфо“, работи като директор на eMAG за България, а между 2008 и 2015 г. последователно заема позициите директор „Продажби“ на Logitech Europe и Toshiba Europe в България. Професионалната ù биография включва още мениджърски позиции в компаниите Siemens Mobile и XEROX Bulgaria.

Бизнес визия

„Нетинфо е част от сложна глобална екосистема, в която са интегрирани множество технологии, стандарти и доставчици. Това налага непрекъснати инвестиции в технологии и знание. В следващите две години на фокус ще бъде темата за ефективно интегриране на данни в процеса на таргетиране и управление на рекламата. В това отношение „Нетинфо“ е най-голямата игрална площадка поради огромната си аудитория от над 3 млн. потребители и разнообразието от съдържание. В момента разработваме 4 нови вертикали в сферата на личните финанси – кредити, спестявания, застраховки и имоти. Изграждаме също сайт за бременност и родителство. Планираме още няколко вертикали, които постепенно ще променят облика на групата и „Нетинфо“ ще бъде много по-близо до точката на взимане на решение. По този начин предоставяме нова полза на потребителите и увеличаване на рекламните ни възможности. Реклама при нас купуват всички – от локалните компании до глобални лидери като Google, Amazon, Facebook, Ali Baba и други. Въпреки че сме локална медия, ние се движим с изискванията на този глобален бизнес. Целта ни е да вложим огромния си опит в изграждането и налагането на медии – авторско съдържание, онлайн инфлуенсъри, видеоформати, дистрибуция в социални медии. За нас в „Нетинфо“ важи правилото, че за да предвидиш бъдещето, трябва да го създадеш.“

Извън бизнеса

„Гледам на нещата, които правя извън офиса, като на инвестиция с висока възвръщаемост – независимо дали става дума за пътувания, музика, филми или време, прекарано с приятели. Четенето е тъкмо едно от тези успешни вложения. В момента „водач“ ми е Малкълм Гладуел и книгата му „Изключителните“, в която той се занимава с въпроса защо някои хора постигат успех, докато други така и не успяват да разгърнат потенциала си.“

Въпроси&отговори

ЛЕВОН ХАМПАРЦУМЯН: Кои са трите качества, без които един мениджър не може?

– Отговорност, комуникация и доверие. Да поемаш отговорност за решенията си, е начинът да постигаш резултата, който търсиш, и да превръщаш предизвикателствата във възможности. Умението да комуникираш – и с екипа, и с партньорите, и с клиентите си – включва това да знаеш какво точно искаш да постигнеш, да можеш да го обясниш и да спечелиш съмишленици за превръщането му в реалност. А доверието е „лепилото“, което държи цялата система – без него нито един мениджър не би могъл да върши работата си.

ТИМ КУРТ: Работите ли на добра воля по различни инициативи като начин да се „отплащате“ на обществото?

– В социалното предприемачество ние виждаме огромен потенциал за откриване на нестандартни решения на важни социални проблеми, свързани с децата и младежите в България. Тук не става дума само за финансова подкрепа. Чрез експертизата на десетки служители на „Нова Броудкастинг Груп“ ние се включваме в Промяната като доброволци, консултанти, ментори. Проектите, които кампанията подкрепи, успяха да стигнат до 100 хил. деца от над 250 населени места в страната. Зад статистиката обаче се крият истински истории за променени детски съдби и за смели предприемачи, чиито идеи се разрастват пред очите ни и се превръщат в успешни бизнес модели. „Нетинфо“ също инициира ценни проекти. През 2018 г. Vesti.bg стартира нова платформа за вдъхновение, но и за „съхранение“ на достойни истории за промяна, така че да не бъдат забравени. Проектът „Вдъхновените“ е портрет на времето, в което живеем, и неговите герои, които служат за пример.

ВЛАДИМИР КАРАМАЗОВ: Ако ви кажат, че сте стигнали дотук само заради големия си късмет, какво ще отговорите?

– Съгласна съм с Малкълм Гладуел, че дребният шрифт под всеки успех е поне 10 хиляди часа практика. Това важи за всяка сфера: „Бийтълс“ стават световно явление след години свирене по клубове в Хамбург и родния им Ливърпул, Боби Фишър е най-бързо признатият гросмайстор – след 9 години... За да си добър и успешен в каквото и да било, трябва да му се посветиш, да ставаш и да лягаш с него – така идва привидната лекота на опита. Ако искаш да промениш правилата на играта, първо трябва да я овладееш до съвършенство.

още от "Жената е"