Затвори

Удължете вашите 15 минути слава

Shutterstock

Да се сдобиете с добро отразяване на бизнеса ви в печатните медии може да бъде повод за празнуване. Все пак, това е начин история за компанията ви да попадне в полезрението на хиляди потенциални клиенти и потребители. Може дори "да преобърне играта" на бизнеса. Но едно от най-големите предизвикателства, пред които са изправени марките, що се отнася до връзките с обществеността, е че е трудно да се измери влиянието и да се увеличи то, за още по-добри резултати. 

"След повече от десетилетие на работа като новинарски репортер и автор в медийното издателство, аз виждам един и същ разочароващ сценарий отново и отново: Малък бизнес или стартъп получава медийно пространство в пресата. Той празнува вниманието и споделя отразяването във Facebook, може би с туит за това. И после започва да чака клиентите и парите да потекат. Но не става така. Това е една голяма пропусната възможност и често, пропуснати печалби", коментира в сайта на сп. Inc. Емили Ричет.

Ето как продължава тя: 

Вместо да позволявате на вашите 15 минути слава да избледнеят и изчезнат, използвайте тактика, за да увеличите видимостта на бизнеса си и да превърнете това отразяване в печалба. Отнесете се към материала за вас като към ценно съдържание. 

Без значение дали някой от фирмата ви е интервюиран за новините, пишат за него в списание на индустрията или е цитиран в статия, не позволявайте клиентите ви да не са видели това. 

Ако ограничите публиката си само до хората, които по принцип са видели или чули материала за вас в медиите, изпускате да използвате силна и мощна публичност.

Отразяването в медиите е потвърждение на експертизата ви (endorsement, по терминологията на LinkedIn) от трета страна, което валидира вашия бизнес и ви позиционира като лидер в бранша. Отнесете се към него като към ценното съдържание, каквото наистина е. 

В моята агенция, след като успеем да покажем клиентите си в медиите, ние считаме, че сме само наполовина свършили работата. От там нататък ние използваме с вторична цел линка на материала по няколко различни начина, включително социалните мрежи, имейл нюзлетъра на компанията, публикуваме за това в блог, правим видеоклипове "зад кулисите" за материала и дори провеждаме съответна промоция. 

Това превръща едно парче съдържание в множество полета за досег. Дори го слагаме в архива ни и го споделяме седмици, дори месеци по-късно. Може да имате чувството, че цялата ви аудитория вече е видяла това, но по-скоро повечето от потенциалните ви клиенти не са. А ако са, много от тях ще се радват да им припомнят защо вашият бранд е достатъчно стойностен за новините. 

Медийна възможност - това е шансът да достигнете по-голяма публика. Уверете се, че винаги давате на хората шанс да се свържат с бизнеса ви. Направете медийно-центрирана промоция или оферта, която може да споделите във вашето отразявате в медиите. 

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Xperia XZ1 Compact - винаги там, накъдето политат мечтите ви

Никола Янев, президент на предприемаческата организация Start It Smart

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 15.12.2017 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 15.12.2017 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.67609
0.596627
CNY
10
2.50677
3.9892
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.21616
0.451231
RUB
100
2.81397
35.537
USD
1
1.65664
0.603631